طرح دولت آلمان برای الحاق خانواده پناهجویان، غیرانسانی است

طرح قانونی جدید برای پیوستن اعضای خانواده پناهجویان در آلمان، باعث اعتراض مسئولان کلیساها و انجمن‌های مدافع حقوق پناهندگان در آلمان شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اتحادیه احزاب دموکرات و سوسیال مسیحی آلمان و حزب سوسیال دمکرات در مورد لایحه الحاق خانواده‌های پناهجویان با هم به توافق رسیدند و قرار است به زودی لایحه مربوط به خانواده پناهجویان توسط دولت فدرال مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که در بیانیه مشترک شورای کلیساها این توافق غیرانسانی و محدودکننده معرفی شده است. در این بیانیه که در اختیار آژانس خبری آلمان قرار گرفته، آمده است: این لایحه از یک سو ظرفیت دولت و جامعه آلمان برای پذیرش پناهجویان را در نظر نمی‌گیرد و از سوی دیگر به منافع پناهجویان برای یکپارچگی خانواده توجهی ندارد.

این لایحه که قرار است روز چهارشنبه توسط دولت فدرال مورد بررسی قرار گیرد، تصریح می‌کند که پناهجویان از ماه اوت به‌ بعد اجازه خواهند داشت به طور محدود همسر و فرزندان خود را به آلمان بیاورند. همچنین والدین پناهجویان زیر سن قانونی می‌توانند درخواست ویزا دهند. با این وجود، هر ماه تنها ۱۰۰۰ نفر از افراد خانواده پناهجویان می‌توانند به آنها ملحق شوند. این قانون بر اساس شرایط پناهجویان مانند بیماری می‌تواند تغییر کند. همچنین ادغام خوب پناهجویان در آلمان بر روند درخواست خانواده‌های آنان تاثیر مثبت دارد.

پرو آسایل، یکی از نهادهای مدافع حقوق پناهجویان در این زمینه از دولت انتقاد کرد: حق بنیادین ایجاد خانواده، به عنوان بخششی از سوی دولت مطرح می‌شود. این طرح حتی با آنچه در توافقنامه احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی برای تشکیل دولت ائتلاقی آمده، مغایر است.» انجمن مسیحی خدمات به پناهجویان نیز در این ارتباط هشدار داد: این امر می تواند منجر به نابودی خانواده‌ها شود. این اتفاق، زمانی ترسناک می‌شود که مشخص نباشد زمان جدایی کی به پایان می‌رسد.» همچنین انجمن اجتماعی آوو اعلام کرد: «علی‌رغم قرار ملاقات‌های سریع در سفارتخانه‌ها، مراحل ادغام خانواده هنوز خیلی طول می‌کشد و معمولا بیش از 18 ماه زمان می‌برد.

زمانی که اولین پیش‌نویس لایحه توسط زهوفر، وزیر کشور در ماه آوریل مطرح شد، بحث‌های زیادی ایجاد کرد. حزب سوسیال دمکرات با پیشنهادات هورست زهوفر به شدت مخالفت کرد و آنها را بسیار محدودکننده نامید. وزیر امور داخله نیدزاکسن از حزب سوسیال دمکرات نیز تاکید کرد: حتی بعد از 5 ماه اگر شرایط براساس توافق سه حزب پیش نرود، حزب سوسیال دمکرات به این موضوع اعتراض می‌کند. هیچکس نباید فکر کند که با وجود جنجال و بی‌نظمی‌های اداری می‌تواند پروژه الحاق خانواده را تضعیف کند.

503

کد خبر: 948162

وب گردی

وب گردی