چرخابی: مقابل پرتغال با خط حمله تقویت شده ظاهر می شویم/ تیم های بزرگ در تله تیم های کوچک اسیر شدند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: کی روش با سیستمی که مقابل اسپانیا حاظر شد مقابل پرتغال بازی خواهد کرد، با این فرق که خط حمله را تقویت می کند.

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: ما در سخت ترین گروه جام جهانی قرار گرفتیم و در بازی اول توانستیم با فشار زیاد مراکش را شکست دهیم. البته گل توسط مدافع حریف وارد دروازه شد ولی ارسال خوب حاج صفی این بازیکن را وادار به چنین کاری کرد.

وی اداه داد: بازی با اسپانیا ما واقعا عالی کار کردیم. کار بزرگی در این بازی داشتیم و توانستیم با توجه به شکستمان، بازی بسیار زیبایی ارائه کنیم. نقطه ضعفی که ایران در بازی مقابل اسپانیا داشت، حمله کردن بود. بازیکنان ما در دفاع خوب بودند ولی برنامه ای برای حمله نداشتند و ما به نوعی فقط توپ را دفع می کردیم و منتظر حمله بعدی اسپانیا می شدیم. بعد از اینکه گل خوردیم از لاک دفاعی بیرون آمدیم و توانستیم چند حمله خوب داشته باشیم اما متاسفانه نتوانستیم این حمله ها را به گل تبدیل کنیم.

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: هر تیمی فلسفه کاری دارد؛ اسپانیا می گوید من باید مالک توپ باشم و با مالکیت حریف را زیر فشار قرار دهو ولی پرتغال با توجه به بازیکنانی که دارد می گوید باید مالک توپ ولی در دفاع حضور داشته باشم و در صورت خلق موقعیت آن را تبدیل به گل کنم. پرتغال بازیکنان شوت زن و هد زن فوق العاده ای دارد به همین جهت یا با پاس بلند به خط حمله به گل می رسد و یا با سانتر از جناحین و ضربه سر و ما باید حواسمان به این نکات باشد.

چرخابی در مورد سیستم بازی کی روش مقابل پرتغال گفت: ما باید در بازی مقابل پرتغال حمله کنیم و این به این معنی نیست که دفاع خوب نداشته باشیم. من هم دوست دارم تیمی داشته باشم که 90 دقیقه حمله کند ولی کی روش با توجه به نفراتی که دارد باید سیستم بازی خود را بچیند. من فکر می کنم کی روش با سیستمی که مقابل اسپانیا حاظر شد مقابل پرتغال بازی خواهد کرد. با این فرق که خط حمله را تقویت می کند.

و در پایان در مورد دیگر بازی های جام جهانی گفت: خیلی از تیم های بزرگ در تله تیم های کوچک اسیر شدند و این نشان می دهد که فوتبال در کل دنیا پیشرفت کرده و همه دنیا خود را با دنیای حرفه ای فوتبال تطبیق می دهند.

606

کد خبر: 957897

وب گردی

وب گردی