امروز دانشگاه یکی از سازمان‌های رزم است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز دانشگاه یکی از سازمان‌های رزم است و جهاد علمی هم نیاز به بسیجیان دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی صبح امروز در همایش «دفاع همچنان باقی است» که در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: دفاع مقدس تاریخ مردم را شامل می‌شود. کم‌وبیش می‌شنویم که چرا گذشته رامرور می‌کنید؟ جواب این است که آینده متصل به گذشته است و جامعه‌ای که گذشته را فراموش کند، برای آینده هم برنامه ندارد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس مانند نهضت حسینی، بخشی از آینده است نه اینکه بخشی از دیروز و تاریخ باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسیر پیشرفت مردم از گذشته می‌گذرد. ۲۲ بهمن امسال انقلاب ما چهل ساله می‌شود و در قرآن ۴۰ سالگی زمان بلوغ عنوان شده است. انقلاب ما در ۴۰ سالگی دست محرومان عراق و یمن و سوریه و دیگر کشورهای منطقه را گرفته و دفاع چند وجه پیدا کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: سال ۲۰۰۵ مقاله‌ای توسط گزارشگر انگلیسی خانم اِبوت در مجله نیچر به چاپ رسید. در این مقاله عنوان شده است که مرجعیت علمی در ایران در حال تحقق دوباره است مگر اینکه با اغتشاشات سیاسی و تحریم‌ها جلوی آن را بگیریم. این مقاله در زمانی به چاپ رسیده که هنوز تحریم‌ها به شکل امروز اعمال نشده و جریان فتنه ۸۸ رخ نداده و با این مقاله نسخه‌ای را برای کشور پیچیدند که فقط با تحریم و اغتشاش‌های سیاسی می‌توان جلوی ایران را گرفت.

وی افزود: پس دفاع مقدس با قطعنامه ۵۹۸ تمام نشد بلکه در حوزه‌های علمی و اقتصادی و فرهنگی شروع شد. ما امروز در سازمان رزم هستیم در حالی که تا دیروز سازمان رزم ما تیپ و لشگر بود اما امروز دانشگاه یکی از سازمان‌های رزم است و جهاد بسیجی می‌خواهد و جهاد علمی هم نیاز به بسیجیان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970984

وب گردی

وب گردی