چیدک: همکاری های علمی با سازمان‌ها و کشورهای عضو بنیاد علم و فناوری مصطفی گسترش می یابد

نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد با تشکر از ایران به خاطر تأسیس و حمایت از بنیاد مصطفی در جهت حمایت از دانشمندان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری بیشتری در زمینه علمی با افراد و سازمان ها داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خورجه چیدک ( jorge chediek) نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس اداره کل همکاری های جنوب (UNSSOC) با اشاره به اینکه اداره همکاری‌های جنوب-جنوب سازمان ملل متحد (UNOSSC) در سال ۱۹۵۰ تاسیس شد اظهار کرد: وظیفه آن همکاری بین کشورهای مختلف در توسعه علوم است و این همکاری باعث شد که در سال های اخیر نقش منطقه جنوب_جنوب در اقتصاد جهانی به ۵۰ درصد برسد.

وی با ابراز علاقه مندی از این طرح گفت: رساله مشترک با همکاری جمهوری اسلامی ایران تهیه شد. پارک علم و فناوری پردیس مدتی است که نشان می دهد که چگونه باید در علوم سرمایه گذاری کرد و چگونه در این حوزه هم افزایی و همکاری را افزایش داد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد با تشکر از ایران به خاطر تاسیس و حمایت از بنیاد مصطفی در جهت حمایت از دانشمندان، خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که با همکاری بیشتر، افراد و سازمان های بیشتری را در امر همکاری های علمی داشته باشیم. در این مراسم که امروز در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد، غیر از رونمایی از کتاب یادشده از سردیس های دو برنده جایزه مصطفی در سال گذشته یعنی محمدامین شکراللهی و ارول گل نبی رونمایی شد.

چند تن از اعضای خانواده شکراللهی و از سفارت ترکیه در ایران نیز در این مراسم حاضر بودند.
جایزه مصطفی (ص) با هدف برداشتن گام هایی موثر در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، هر دو سال یکبار به دانشمندان مسلمان برگزیده در سراسر دنیا اهدا می شود.

جایزه مصطفی (ص) به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتری اعطا می‌شود که اثری نوآورانه در مرزهای دانش خلق کرده باشند و افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری باشند و اثر آنها زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

این جایزه در دور اول (سال 94) به دو دانشمند مسلمان؛ خانم پروفسور جکی یینگ از سنگاپور و عمریاغی شیمیدان برجسته اردنی تعلق گرفت. دور دوم جایزه مصطفی (سال 96) به پروفسور سامی ارول گل نبی در رشته رایانه، الکترونیک و ریاضی دان کاربردی اهل ترکیه و محمدامین شکراللهی دانشمند علوم رایانه و ارتباطات‌ ایرانی ساکن سوئیس اهدا شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 974423

وب گردی

وب گردی