عابدی: کسانی که علیه دانشگاه آزاد فضاسازی کردند را به رعایت اخلاق دعوت می کنم

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص فضاسازی های اخیر علیه دانشگاه آزاد گفت: در کشور ما، فضای مجازی و رسانه ها باعث شده است که دست مخالفان همیشه باز باشد. ما در اسم حکومت‌مان یک عنوان «اسلامی» را داریم و آن «اسلام»، اولین و مهم ترین توصیه اش رعایت اخلاق است؛ من همه را به رعایت اخلاق توصیه می کنم.

حیدر علی عابدی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص مشکلات به وجود آمده برای تعدادی از پذیرفته شدگان رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دیروز جلسه ای با دکتر طهرانچی داشتیم و او هم در خصوص مشکلات به وجود آمده، توضیحات کاملی را ارائه کرد؛ همچنین طهرانچی گفت که این مشکلات برای 5 هزار نفر از پذیرفته شدگان پیش آمده است که تاکنون مشکلات 2 هزار نفر از آنان برطرف شده است، جانمایی شده اند و قول دادند که در آینده مشکلات 3 هزار نفر دیگر هم برطرف خواهد شد.

وی افزود: البته منظور از برطرف سازی مشکل این است که در چهارچوب قانون، به شکلی که نه بر کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی لطمه ای وارد شود و نه بعداً برای ادامه تحصیل این افراد مشکل به وجود بیاید؛ یعنی مسئولین سعی می کنند که بر اساس ترازی که دانشجو کسب کرده است و محلی که می تواند در آن تحصیل کند، برایش جایابی کنند و حتی اگر مشکل پیدا کرد، به صورت مهمان ادامه تحصیل او را بلا مانع کنند.

عابدی در ادامه گفت: به نظر من این تصمیماتی که گرفته شده است، بسیار منطقی است. تنها نیاز به زمان دارد؛ چراکه حداقل یک ماه زمان لازم است برای آن که تنش ها به طور کامل برطرف شود.

وی ادامه داد: ما باید نگاهمان به دانشگاه آزاد اسلامی به چشم یک سرمایه ملی باشد؛ ولی متأسفانه چند سال است که خیلی به دانشگاه آزاد اسلامی کم لطفی شده است. دانشگاه آزاد اسلامی باید پا به پای دانشگاه های وزارت علوم و دانشگاه های وزارت بهداشت دیده می شد.

این نماینده مجلس گفت: گسترش شعب دانشگاه هایی که به بودجه های دولتی وابسته هستند، مثل دانشگاه های پیام نور یا دانشگاه های نوپایی که به اسم پردیس علوم پزشکی دارد ایجاد می شود که مغایر قانون هم هستند، از جمله کم لطفی هایی است که در حق دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

او ادامه داد: وقتی که به این دانشگاه ها مجوز و سهمیه می دادند، باید با آمایش سرزمینی و در نظر گرفتن ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی این کارها را انجام می دادند؛ اما متأسفانه چون این کارها را انجام ندادند، ظهور دانشگاه های غیر انتفاعی باعث شد که دانشگاه های آزاد اسلامی که در خیلی از مناطق محروم فعالیت های مثبتی داشت، یک مرتبه دچار کاهش متقاضی شوند و بسیاری از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی زیان ده شدند.

عابدی گفت: من وقتی که به عنوان کارشناس وزارت بهداشت، از بُعد پرستاری، از دانشگاه های آزاد اسلامی بازدید می کردم به وضوح دیدم تأثیری که دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه مسجد سلیمان داشت، چاه های نفت آن نداشت.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد متعددی اثربخش بوده است و توانسته کارهای مفیدی انجام دهد؛ یک نمونه آن، جلوگیری از خروج ارز و جوانان پر انرژی ما، به خارج از کشور است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های متعددی نقش سازنده ای داشته و حیف است که به خاطر یک یا دو مشکل، به این صورت بر علیه آن فضاسازی صورت گیرد.

وی در خصوص فضاسازی هایی که در این چند روز بر علیه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است، گفت: در کشور ما، فضای مجازی و رسانه ها باعث شده است که دست مخالفین همیشه باز باشد. من توصیه می کنم که همه به یک نکته توجه داشته باشند؛ ما در اسم حکومت‌مان، یک عنوان «اسلامی» را داریم و آن «اسلام»، اولین و مهم ترین توصیه اش رعایت اخلاق است؛ من همه را به رعایت اخلاق توصیه می کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 974484

وب گردی

وب گردی