بدر دومین جلسه طرح استانی "گفتگوی ماه"، ویژه اساتید گروه معارف اسلامی استان تهران با عنوان تحلیل محتوای درسی انقلاب اسلامی، بازنگری و بروزرسانی کتب انقلاب اسلامی با رای اکثیریت مورد واکاوی قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، صبح امروز دومین جلسه طرح استانی "گفتگوی ماه" ویژه اساتید گروه معارف اسلامی با عنوان تحلیل محتوای درسی انقلاب اسلامی با حضور مدیران و استادان گروه معارف اسلامی استان تهران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برگزار شد.

دکتر سید علی ابطحی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور در این جلسه ضمن عرض خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران آمادگی ارائه هر نوع کمکی به پیشرفت فرهنگی اسلامی دانشجویان را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه بخشی از جامعه می باشد اما با توجه به رسالت اصلی آن که تربیت مدیران آینده کشور می باشد از جایگاه ویژه ای برخوردار است و وظیفه تربیت نیروهای متعهد و متخصص از لحاظ دینی و علمی یکی از وظایف و مسولیتهای تک تک ما می باشد.

در ادامه جلسه، حجت الاسلام و المسلمین همتی، از اساتید برجسته گروه معارف اسلامی در خصوص تحلیل محتوای درسی انقلاب اسلامی مطالبی را بیان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به پیشرفت های سریع صورت گرفته لزوم بازنگری و بروز رسانی کتابهای این حوزه کاملا محسوس می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین همتی با تاکید بر تبادل آراء گفت: تبادل افکار، تشریک مساعی و به اشتراک گذاشتن نظرات، انتقادات و پیشنهادات به کشف حقیقت منجر می شود.

وی در بخشی از سخنان خود نسبت به خصوصیات کتاب، استاد و کلاس مناسب برای جذب دانشجویان مواردی را عنوان کرد و بر شیوه دوطرفه بودن تدریس به عنوان روشی نوین و موفق تاکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست، شرکت کنندگان در خصوص حجم مطالب قابل ارائه، روش تدریس، راهکارهای ایجاد تعامل و ارتباط با دانشجویان و چگونگی ایجاد انگیزه برای مخاطبان نقطه نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.

به گفته دکتر آمنه باقری، مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، در پایان این جلسه به اتفاق آراء کمیته ای علمی تخصصی جهت تدوین کتب جدید انقلاب اسلامی تشکیل و مقرر شد نشستهای مدیران معارف در گرایش های شش گانه معارف اسلامی شامل مبانی نظری اسلام، تاریخ، منابع اسلامی، دانش خانواده، اخلاق، انقلاب اسلامی و تفسیر موضوعی قرآن و نهج البلاغه تداوم داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 977372

وب گردی

وب گردی