فرانسه و سوئیس کشورهای هدف برای تعاملات علمی دانشگاه خواجه نصیر

معاون بین‌المللی دانشگاه خواجه نصیر، گفت: کشورهای هدف ما فرانسه و سوئیس هستند؛ اما روند همکاری‌ها با فرانسه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میزگرد تخصصی روند تخصصی همکاری‌های علمی بینالمللی، چالش ها و فرصت ها صبح امروز در دانشگاه علم و صنهت برگزار شد.
دکتر تقی راد معاون بین المللی دانشگاه خواجه نصیر در این مراسم گفت: بحث جذب اعضای هیات علمی و دانشجو و قراردادهای بین المللی مورد توجه ما قرار دارد. ۴ محور در دانشگاه ما از سال ۹۲ در‌حوزه بین المللی سازی‌مورد توجه قرار گرفت که از جمله آن می توان به جذب استاد، دانشجو و گرندهای بین‌المللی اشاره کرد.


وی‌ادامه داد: اولین اقدامی که مهم است در دانشگاه صورت گیرد، ایجاد نتورک و call for networking است. پس از ساماندهی نتورک ها لازم است اعضای هیات علمی و دانشگاه ها با ساختار دانشگاه ها که آن را برای فعالیت های بین المللی آماده می کند، آشنا کنند.


معاون بین المللی‌دانشگلاه خواجه نصیر گفت: دانشگاه خواجه نصیر سه کشور را به عنوان هدف‌در نظر گرفته است، از ابتدای سال جاری یک نشست را با مسئولان این کشور برگزار کردیم و از دانشگاه هانوفر نیز اعلام شد که از مشکلات ایجاد شده نترسید و ما با ایران همکاری خواهیم داشت، کشورهای هدف ما فرانسه و سوئیس هستند؛ اما روند همکاری ها با فرانسه کاهش یافته است.

وی افزود: مهم ترین چالش بحث ایجاد زیر ساخت است، رد و بدل مالی در دانشگاه ها امکان پذیر نیست، طی ۱۵ سال گذشته دانشگاه های ما نقش خود را در حوزه بین المللی ایفا کرده اند؛ اما لازم است اعتماد سازی های لازم صورت گیرد، باید توانمندسازی دانشجویان و هیات علمی در دستور کار‌ قرار گیرد.


تقی‌راد اظهار داشت: در سال گذشته بودجه مناسبی برای فرصت های مطالعاتی داشتیم که در پایان سال‌ کاهش پیدا کرد، امیدواریم در سال آینده بتوانیم شاهد رفت و آمد استادان و دانشجویان و پس از آن شاهد انعقاد قرار داد بین المللی باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 996536

وب گردی

وب گردی