مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد همدان گفت: براساس مصوباتی که در اختیار خوابگاه‌ها قرار گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی همدان باید ۴ میلیون تومان هزینه بابت هر ترم استفاده از خوابگاه دریافت کند، درحالی که سقف هزینه دریافتی از دانشجویان دو میلیون هفتصد و پنجاه هزار تومان است.

عزیز کمالیان مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز پیرامون نحوه قیمت‌گذاری خوابگاه دانشجویی این واحد اظهار کرد: یک شورا در دانشگاه‌های دولتی  وجود دارد که به عنوان متولی برسی و نظارت بر خوابگاه‌ها بصورت سالانه تشکیل جلسه می‌دهند. دانشگاه بوعلی در همدان متولی این امر است که شورایی برای تعیین قیمت و تعرفه خوابگاه‌های دانشجویی استان برگزار داد و مصوبات آن را به دانشگاه ابلاغ شد.

وی افزود: براساس نظر این شورا، خوابگاه‌ها به صورت کیفی به سه درجه تقسیم بندی می‌شوند. طبیعتاً خوابگاه درجه یک نداریم و خوابگاه‌های ما درجه دو هستند که خود خوابگاه درجه دو به سه گروه الف، ب و ج تقسیم می‌شوند. خوابگاه دانشگاه آزاد نسبت بقیه خوابگاه‌های استان همدان بهتر است و خوابگاه‌های ما به صورت سوئیت در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.


کمالیان بیان کرد: براساس مصوباتی که در اختیار خوابگاه‌ها قرار گرفته، دانشگاه آزاد اسلامی همدان باید ۴ میلیون تومان هزینه بابت هر ترم استفاده از خوابگاه دریافت کند، درحالی که این هزینه از دانشجویان دانشگاه آزاد گرفته نمی‌شود و سقف هزینه دریافتی از دانشجویان دو میلیون هفتصد و پنجاه هزار تومان است.
 

به گفته مدیر دانشجویی واحد همدان، سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی تا سقف ۳ملیارد تومان برای خوابگاه خود هزینه کرده است و سقف برآوردهای هزینه امثال به این ترتیب است که اگر بخواهیم با توجه به وضعیت فعلی خوابگاه ۴میلیارد تومان هزینه کنیم، با توجه به تورم ۳۰- ۴۰ درصدی باید برای دو ترم هزینه دریافتی از دانشجویان پنج میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان باشد. یکی دیگر از هزینه های جاری، مصرف آب دانشجویان خوابگاهی است که دانشگاه آزاد اسلامی برای مصرف آب از چاه دانشگاه استفاده می‌کند. اما چون روی این چاه ها کنتور بسته شده است بنا به مصوبه سال جاری قرار است که مصرف آب بها به ازای یک متر مربع از ۱۳۰۰تومان به ۲۷۰۰تومان افزایش پیدا کند.
 

وی به خبرنگار ایسکانیوز گفت: فیش مصرفی آب دانشگاه در خرداد ماه سال جاری ۶۰۰ملیون تومان بوده است.

کمالیان تشریح کرد: خوابگاه دانشگاه آزاد روزانه تعمیر و تجهیز می‌شود. طبیعی است که استهلاک خوابگاه به دلیل استفاده زیاد پایین بیاید اما علی رغم این مسائل خوابگاه ما به فرسودگی زیاد نرسیده.تابستان امثال کف بلوک یک شکافته شد و تمامی لوله های آب و فاضلاب تعمیر شد و الان مشکل عمده لوله های آب و فاضلاب نداریم خوابگاه به طور روزانه تعمیر می‌شود.
 

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد همدان تصریح کرد: هزینه افزایش یافته خوابگاه کفاف تمامی هزینه‌های خوابگاه را نمی‌دهد اما وظیفه دانشگاه است که به صورت جدی رسیدگی کند و از دانشجویان تقاضا داریم که اگر مشکلی وجود دارد همراه با لیست به اداره خوابگاه ها ارائه دهند تا دانشگاه به صورت جدی رسیدگی کند.

خبرنگار : ندا گودینی / محمدحسین میرزایی / مهدی میرزایی / امیرحسین باغیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =