تلقیح حدود ۹۴ هزار واکسن در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۸

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر از تلقیح انواع واکسن مننژیت، آنفولانزا و هپاتیت برای ۹۳ هزار و ۸۵۷ نفر از متقاضیان تلقیح این واکسن ها در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، افشین علیخانی در ارتباط با عملکرد این معاونت در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ در حوزه بهداشت و درمان داخل کشور گفت: در مدت یادشده تلقیح واکسن مننژیت به تعداد ۷۸ هزار و ۸۱۷ نفر و همچنین تلقیح سایر واکسن ها مانند آنفولانزا، هپاتیت B و نظایر آن به تعداد ۱۵ هزار و ۴۰ نفر از متقاضیان در مراکز واکسیناسیون جمعیت هلال احمر در سراسر کشور صورت گرفته است.

وی در ادامه از ارائه خدمات درمانی به بیش از ۵۲ هزار نفر از آسیب دیدگان سیل های امسال خبر داد و گفت: این خدمات رسانی از سوی تیم های بهداشت و درمان این اداره کل و در ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۸ در استان های متاثر از سیل و آبگرفتگی انجام شده است.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های حوزه بهداشت و درمان اضطراری، افزود: در جریان وقوع سیل در کشورمان هشت هزار و ۴۵۹ خدمت در مناطق آق قلا و گمیشان استان گلستان، ۶۳۲ خدمت در مناطق کلات استان خراسان رضوی، هزار و ۵۵۴ خدمت در مناطق آبیل‌ رنده استان سیستان و بلوچستان، ۹ هزار و ۸۲۹ خدمت در مناطق سیل زده استان لرستان و ۳۱ هزار و ۵۳۴ خدمت در مناطق سیل زده استان خوزستان توسط تیم های بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر به سیل زدگان ارایه شده است.

علیخانی اضافه کرد: همچنین انجام پیگیری‌های مستمر جهت راه اندازی مراکز مشاوره بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، ارزیابی کیفی مراکز بهداشتی و درمانی استان ها از مهمترین اقدامات انجام شده این معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر بوده است.

وی با بیان این مطلب که برگزاری اردوها و کارگاه های آموزشی در زمینه های مرتبط نیز از اقدامات مهمی است که هر ساله در این حوزه اجرا می شود گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری علاوه بر اعزام نیرو به دوره های بین المللی، کارگاه های منطقه ای تخصصی بهداشت روان و بهداشت محیط در سوانح در استان سمنان و تغذیه و مادر و کودک در سوانح در استان قزوین برگزار شده است.

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین برگزاری کارگاه منطقه ای تعمیر، تجهیز و نگهداری تجهیزات پزشکی در استان اصفهان؛ کارگاه منطقه ای درس آموخته های سیل های اخیر در استان خوزستان، دوره های کشوری تجهیزات پزشکی در استان مرکزی و ATLS & ACLS در استان آذربایجان شرقی و همچنین اردوهای شرایط سخت در استان های البرز، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان و تهران از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

وی گفت: انجام برخی اقدامات به منظور آموزش های راه دور در جمعیت هلال احمر، هماهنگی درون و برون بخشی جهت ثبت نام متقاضیان شرکت در دوره بین المللی HELP در تهران، ارزیابی وضعیت بهداشت و درمان اضطراری جهت ایجاد آمادگی در زلزله احتمالی تهران و نظایر آن نیز در طی این مدت صورت گرفته است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موسسه‌ای است خیریه و غیرانتفاعی که برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، کوشش در جهت برقراری دوستی، تفاهم متقابل، صلح پایدار میان ملت‌ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هبچگونه تبعیض میان آنها است، که‌ به صورت کمک‌های امدادی و بهداشتی برون مرزی و درون مرزی و تعهدات مربوطه در راستای سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران بر طبق اساسنامه، فعالیت می‌کند.

اداره کل بهداشت و درمان به منظور امکان پاسخ به حوادث و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به آسیب دیدگان از حوادث، سامانه‌های مختلف درمان اضطراری در سطوح بیمارستان‌های صحرایی(RH)، بیمارستان‌های سریع الاستقرار(RDH) و همچنین واحد مراقبت‌های پایه بهداشتی(BHCU) طراحی و جمعیت هلال احمر تمامی استان‌های کشور در قالب آمایش کشوری به این مناطق و آمادگی دایمی تیم‌های یادشده برای انجام عملیات در شرایط حادثه اجرا می‌شود.

در بخش بهداشتی انجام این اداره کل نیز، انجام واکسیناسیون حجاج و زائرین در کشور به عهده جمعیت هلال احمر نهاده شده و سالیانه ایمن سازی حجاج و زائرین توسط ۲۰۹ واحد واکسیناسیون در کشور صورت می‌پذیرد.

جمعیت هلال احمر به منظور ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در داخل کشور مانند خدمات دندانپزشکی و غیره و همچنین تامین کادر مورد نیاز تیم‌های درمان اضطراری و مراکز سلامت داخل کشور نسبت به راه اندازی، هدایت و کنترل مراکز درمانی داخل کشور اقدام می‌کند و در حال حاضر مراکز درمانی عمومی تخصصی و فوق تخصصی نیز در استان‌های کشور فعالیت می‌کنند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1031540

وب گردی

وب گردی