کتاب «ملاصدرا و مسئله معاد» منتشر شد

کتاب «ملاصدرا و مسئله معاد» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کتاب «ملاصدرا و مسئله معاد» از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و به قلم علیرضا اسعدی در ۵۷۲ صفحه و توسط نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

کتاب «ملاصدرا و مسئله معاد» با هدف آشنایی با معارف دقیق و عمیق اسلامی، ارائه تبیین‌های منطقی از آموزه‌های دینی، رسیدن به فهم دقیق تر و جامع تری از آموزه های دینی مرتبط با معاد، شناخت چالش‌های موجود در تبیین های عقلی ارائه شده و به ویژه تبیین های صدرائی از عناصر آموزه دینی معاد تدوین شده و ضمن گزارش دیدگاه ملاصدرا در مورد هر یک از عناصر آموزه دینی معاد، به بررسی لوازم و نتایج دیدگاه وی پرداخته شود و میزان موفقیت وی در ارائه تبیین های هماهنگ با آیات و روایت مورد بررسی قرار گیرد.

از آنجا سامان بخشیدن به این تحقیق از یک سو نیازمند مطالعه و بررسی آثار ملاصدرا و از سوی دیگر مطالعه دقیق متون دینی و آیات و روایات بود، برای رسیدن به برداشت صحیح و دقیقی از دیدگاه ملاصدرا در هر مسئله، تقریباً به تمامی آثار ایشان مراجعه شده است، هر چند ممکن است که در توصیف دیدگاه ایشان، تنها به برخی از آثار ایشان ارجاع صورت گرفته باشد؛ از سوی دیگر، در برداشت از متون دینی و آیات و روایات، ضمن بررسی و مطالعه منابع، در جمع بندی مسأله برداشت مفسران و محدثان بزرگ اسلامی نیز لحاظ شده است.

با توجه به گستردگی مباحث مربوط به معاد، طبیعی است که نتوان همه آنها را در اثری با این حجم مورد بررسی قرار داد؛ از این رو، تنها به مسائل مهم حوزه معاد شناسی اکتفا شده است.

مسائل مورد نظر در شش فصل مرگ، قبر و برزخ، بعث و حشر، معاد جسمانی، احوال و مواقف و بهشت و جهنم سامان یافته است و در پایان نیز نتیجه‌گیری مباحث به‌اختصار آمده است.

کد خبر: 1078632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =