تقریب مذاهب یکی از اولویت‌های اصلی جهان اسلام است

دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد خرم آباد گفت:تقریب مذاهب یکی از اولویت‌های جهان اسلام است که متاسفانه دشمنان از این موضوع در برهه‌های مختلف تاریخ سوء استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد نصرتی دانشجوی دکتری تخصصی علوم قرآن و حدیث واحد خرم آباد، صبح امروز در وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه پایان نامه خود با موضوع نقش قرآن، سنت نبوی و برخی از علمای فریقین، اظهارکرد: تقریب مذاهب یکی از اولویت‌های جهان اسلام است که متاسفانه دشمنان از این موضوع در برهه‌های مختلف تاریخ سوء استفاده کرده‌اند؛ طرح برخی نگرش ها که از تندروی نشات  می گیرد، موجب اختلاف می شود و دشمنان نیز به دنبال بزرگ جلوه دادن این اختلاف‌ها هستند. همچنین برخی افراد با نفوذ میان مسلمانان، به دنبال دامن زدن به اختلافات درونی هستند.

وی افزود: هدف از تقریب مذاهب، نزدیکی میان دو مذهب بزرگ شیعه وسنی است؛ عموما اختلافات میان شیعه و سنی، اختلافات فقهی و فرعی است و لذا در پایان نامه امروز به دنبال روشن سازی اشتراکات میان این دو مذهب هستم که موجب هم گرایی و براداری میان مسلمنان خواهد شد و از جدایی و اختلافات جلوگیری خواهد کرد.

نصرتی ادامه داد: بسیاری از علمای اسلام نسبت به تقریب مذاهب دغدغه داشته اند و شاگردان آن ها نیز درحال حاضر، به دنبال ترویج این موضوع در نقاط مختلف جهان اسلام هستند. دشمنان با استفاده از اختلافات، به دنبا ایجاد گسست در میان مسلمانان هستند درحالی که اختلافات بین سیعه و سنی اختلافات غیراساسی و اصولی است.

نصرتی در پایان به مصادیق وحدت میان و شیعه سنی مانند حج، توحید، صلح، مدارا، هم یاری، آزادی بیان، تعاملات فردی، پذیرش عقاید یک دیگر و... پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078871

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =