تقویت همکاری های علمی و پژوهشی در حوزه هوافضا

روسای پژوهشگاه فضایی و انجمن هوافضای ایران در راستای گسترش و تقویت همکاری های علمی و پژوهشی و آموزشی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه فضایی و انجمن هوافضای ایران به‏‌منظور بنیان، گسترش و تقویت‏ همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی براساس توافقات به عمل آمده با حضور حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و رضا خاکی رئیس هیات مدیره انجمن هوافضای ایران برای مدت دو سال به امضا رسید.

در این مراسم حسین صمیمی با تاکید بر لزوم توسعه همکاری بین تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه فضایی اظهار داشت: این تفاهم‌نامه با موضوع توسعه و تقویت‏ همکاری‏‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی و در راستای استفاده بهینه از تمام پتانسیل‌های موجود در کشور در حوزه فضایی، بین پژوهشگاه و انجمن منعقد شده است.

وی افزود: طبق توافق انجام شده، در فاز نخست اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه، توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی در دستور کار قرار خواهد گرفت و هم‌زمان، مباحث آموزشی، بین‌المللی و همچنین همکاری در زمینه سرریز فناوری از طریق توسعه بازار و به‌کارگیری محصولات پژوهشگاه فضایی با سطح آمادگی بالا از جمله «باتری‌های لیتیوم یون، چرخ عکس‌العملی، ساندویچ پنل، لوله‌های حرارتی، آرایه‌های خورشیدی، سیستم‌های ناوبری و غیره» در دانشگاه‌ها و سایر مراکز پژوهشی را پیش خواهیم برد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌ها و امکان استفاده از دستاوردها و سرریز فناوری‌های فضایی پژوهشگاه، امیدواریم در قالب این تفاهم‌نامه، با معرفی فناوری‌ها و دستاوردهای پژوهشگاه به جامعه هدف توسط انجمن و همچنین همکاری انجمن در به‌کارگیری سرریز فناوری‌های فضایی پژوهشگاه در صنایع مختلف، به اشاعه خدمات فضایی در بخش‌ها و صنایع گوناگون کمک شایانی صورت پذیرد.

رئیس هیات مدیره انجمن هوافضا نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد برنامه‌محور و عملیاتی این انجمن ابراز امیدواری کرد که آشنایی بیشتر با توانایی‌ها و برنامه‌های انجمن هوافضای ایران از یک سو و شناخت ظرفیت‌های پژوهشگاه فضایی ایران از سوی دیگر، امکان ایجاد بستر همکاری را در حوزه‌های مختلف مهیا کرده و به طور کلی ظرفیت بالایی را برای فعالیت‌های مشترک آتی فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1079790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =