۷۵۰ هزار شهرک‌نشین در اراضی فلسطینی سکونت دارند

نخست‌وزیر فلسطین با اشاره به استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، گفت که ۷۵۰ هزار شهرک‌نشین در اراضی فلسطینی از جمله قدس سکونت دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین امروز دوشنبه در نشست هفتگی دولت گفت که شهرک‌سازی دشمن صلح است و رژیم اشغالگر بایستی به طرح‌های استعماری و اشغال اراضی ما و ساخت هزاران واحدهای صهیونیست‌نشین پایان دهد.

اشتیه تصریح کرد که تعداد شهرک‌نشینان در اراضی فلسطینی از جمله قدس امروز به بیش از ۷۵۰ هزار شهرک‌نشینان رسیده است که ۲۵ درصد جمعیت ساکنان کرانه باختری را تشکیل می‌دهند.

او افزود که زمان آن رسیده است که رژیم صهیونیستی بین راه‌حل دو دولت یا «ذوب جمعیتی» یکی را انتخاب کند چرا که برای نخستین بار از سال ۱۹۴۸ تا کنون تعداد فلسطینیان در سرزمین تاریخی فلسطین ، ۲۵۰ هزار نفر بیشتر از اسرائیلی‌ها شده است.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا» نخست‌وزیر فلسطین همچنین از کشورهای اروپایی و بقیه کشورهای جهان خواست تا در مسیر به رسمیت شناختن دولت فلسطین، جلوگیری از طرح‌های شهرک‌سازی، الحاق اراضی فلسطینی، تخریب خانه‌ها و یهودی‌سازی قدس قدم بردارند.

وی گفت که ما از جهانیان می‌خواهیم از آزادی ملت فلسطین و پایان اشغالگری حمایت کرده و رژیم صهیونیستی را به پرداخت بهای تجاوزات مستمر خود علیه ملت فلسطین وادار کنند.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =