مرکل: کرونا شاید به جابه‌جایی قدرت اقتصادی در جهان بیانجامد

صدراعظم آلمان درباره تغییر توازن قدرت اقتصادی در جهان هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ صدراعظم آلمان درباره تغییر توازن قدرت اقتصادی در جهان هشدار داد. به اعتقاد او اقتصاد اروپا در سایه کرونا و ادامه روند کنونی، در مقایسه با چین و کره جنوبی تضعیف خواهد شد.

آنگلا مرکل روز سه‌شنبه در نشست متخصصان دیجیتال دولت فدرال اظهار داشت، گسترش کووید۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، جلوی رشد اقتصادی اروپا را می‌گیرد.

صدراعظم آلمان گفت، در پایان دوران کرونا وضعیت اقتصادی چین و کره جنوبی از اروپا بهتر خواهد بود.

به گزارش دویچه‌وله، او ضمن بیان این که در اروپا محدودیت‌های کرونایی دولت همواره با مخالفت و تظاهرات عده‌ای روبرو می‌شود، گفت، در چین و کره جنوبی شهروندان خطر پاندمی کرونا را جدی می‌گیرند و رونق اقتصادی این کشورها در حال حاضر قابل توجه است.

اظهارات او را می‌توان انتقادی غیرمستقیم به کسانی تلقی کرد که در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بدون ماسک و بی‌توجه به فاصله فیزیکی، علیه اقدامات دولتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کشنده، به خیابان‌ها می‌روند.

تغییر توازن قدرت اقتصادی
مرکل با اشاره به آمار بالای مبتلایان به کووید۱۹ در کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: «ما باید از خود بپرسیم که اروپا پس از این بحران به کجا می‌رسد؟» او در ادامه احتمال داد که شرایط فعلی باعث دگرگونی‌هایی در توازن قوای اقتصادی خواهد شد. صدراعظم آلمان در عین حال تاکید کرد: «دولت آلمان نمی‌تواند و نمی‌خواهد مانند چین با ابزار گوناگون شهروندان را کنترل کند».

در آلمان تا شامگاه سه‌شنبه یک میلیون و ۷۰ هزار مورد ابتلا به کووید ثبت شده است. شمار افرادی که در رابطه با پیامدهای این ویروس جان باخته‌اند نیز به ۱۶ هزار و ۸۹۷ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1082564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =