راه‌اندازی اتاق آنلاین مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: خدماتی که در مراکز مشاوره به صورت حضوری به مخاطبان دانشگاهی پیش از شیوع کرونا ارائه می‌شد اکنون نیز در اتاق آنلاین ارائه می‌شود.

سعید رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت مراکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات اظهار کرد: باتوجه به رسالت مراکز مشاوره دانشگاه، رسیدگی به سلامت روان دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده‌های این عزیزان همواره مدنظر این مراکز قرار گرفته است.

وی افزود: با شیوع بیماری کوید 19، خدمات مرکز مشاوره دانشگاه نیز شیوه خدمات خود را در بسترهای برخط پیاده‌سازی کرده است. خوشبختانه با تلاش‌های همکاران و تاکید ریاست واحد علوم و تحقیقات توانستیم اتاق آنلاین مشاوره را برای نخستین بار در سطح دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بیان کرد: همه خدماتی که به صورت حضوری به مخاطبان دانشگاهی مرکز پیش از شیوع کرونا ارائه می‌شد به‌صورت تمام و کمال اکنون نیز در این اتاق آنلاین ارائه می‌شود. از زمان همه گیری کرونا و تعطیلی مرکز مشاوره تا کنون قریب به 150 مورد مشاوره به صورت آنلاین با موفقیت انجام شده است.

رشیدی با اشاره به استقبال مطلوب دانشجویان دختر از مشاوره‌های آنلاین مرکز مشاوره، عنوان کرد: مرکز مشاوره واحد علوم و تحقیقات در ابعاد مختلف مشاوره‌های تحصیلی، شغلی، خانواده و فردی به دانشگاهیان ارائه می‌دهد. اتاق آنلاین مشاوره نیز امکان ارائه حضور تا سه نفر را برای مشاوره‌های خانوادگی فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: مقوله ارائه خدمات مشاوره قسمتی از حفظ و پایش سلامت روان دانشگاهیان است و تا زمانی که افراد با مشکلاتی روبه‌رو نشوند به مشاوره مراجعه نمی‌کنند، لذا در خصوص مقوله پیشگیری کارگاه‌های آموزشی و وبینارهای اثرگذاری در سه سطح دانشجویی، استادی و کارمندی برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تصریح کرد: کارگاه‌هایی ازجمله  «غلبه بر اظطراب امتحانات»،  «مهارت‌های شناختی و فراشناختی»،  «زندگی پایدار» ویژه استادان،  «هوش موفق» ویژه استادان طراحی و اجرا شده که استقبال مطلوبی نیز از آنها به عمل آمده است.

رشیدی با اشاره به مشارکت استادان گروه مشاوره واحد علوم و تحقیقات و همچنین واحدهای دانشگاهی استان تهران در برگزاری این کارگاه‌ها گفت: کارگاه‌هایی نیز در راستای کاهش استرس‌های روانی و ایجاد آرامش در کارکنان پیش‌بینی شد و با استقبال کارکنان به فاز اجرایی رسید. تعامل دوسویه استادان کارگاه‌ها و کارکنان نیز موجب در قالب مشاوره‌های فردی موجب رضایت مخاطبان شده است.

وی اظهار کرد: بشر شرایط کرونا برای نخستین بار است که در عصر اخیر تجربه می‌کند و اکنون بسیاری از مناسبات و فرآیندها تحت تاثیر این پاندمی جهانی قرار گرفته‌اند. شرایط کرونایی پنجره‌های جدیدی به روی بسیاری از خدمات گشود و خدمات مشاوره نیز از قاعده مستثنی نیست، لذا طبیعی است در وهله نخست مراجعات آنلاین به مراکز مشاوره نسبت به روش قبل تحت تاثیر قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: با اعتمادسازی مراکز مشاوره در روش‌های نوین آنلاین، خدمات گیرندگان نیز آرام آرام این روش را خواهند پذیرفت. پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی حتی با اتمام ایام کرونایی بخشی از خدمات سلامت روان همچنان در بستر آنلاین ارائه شود و افراد از مزایای این روش نیز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =