نوسان قیمت مرغ ناشی از تصمیمات ستاد تنظیم بازار است

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: مرغداران نقشی در افزایش قیمت مرغ ندارند و این نوسان قیمت نتیجه تصمیمات ستاد تنظیم بازار است

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما، حبیب اسدالله نژاد گفت: بعد از اینکه در مهرماه گذشته ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرد، شرایط برای تولید مناسب بود و تولیدکنندگان نیز با این قیمت مرغ را به بازار عرضه کردند.

اسدالله نژاد گفت: در سه جلسه متوالی، ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده‌ها را افزایش داد به گونه‌ای که قیمت هر کیلو ذرت از کیلویی ۱۵۰۰ به کیلویی ۱۷۰۰ تومان، سویا از ۲۷۰۰ به ۳۶۰۰ و جوجه یک روزه از ۲۸۰۰ به ۴,۲۰۰ تومان رسید، همچنین هزینه حمل و نقل و واکسن نیز با افزایش روبرو شد، اما قیمت مرغ ثابت ماند.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: در حالی که با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولید می‌بایست قیمت مرغ نیز افزایش پیدا می‌کرد تا تولیدکنندگان از این بابت متضرر نشوند، ولی این اتفاق رخ نداد.

اسدالله نژاد گفت: افزایش قیمت مرغ در بازار در حال حاضر نیز ناشی از همین تصمیمات ستاد تنظیم بازار است و در حال حاضر قیمت حدود ۲۴ هزار تومان نرخ واقعی مرغ است که انتظار می‌رود ستاد تنظیم بازار نیز با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، قیمت مصوب این محصول را اصلاح کند.

وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با در نظر گرفتن قیمت مصوب مرغ از فروش آن متضرر می‌شوند و می‌بایست با تصمیمات جدید قیمت این محصول منطقی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =