نه آقای فکری شما خودت نیستی!

اگر محمود فکری و دستیارانش صدرنشینی استقلال را مرهون بار فنی تیم می دانند راه را غلط رفته اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیرکریمی(کارشناس و تحلیل گر فوتبال)؛ شاید نوشتن از فکری قبل از حضور در پست سرمربیگری استقلال خیلی ساده تر بود ، کاپیتان سالهای نه چندان دور استقلال و مربی که انصافا کارنامه نسبتا خوبی در لیگ یک و حتی نساجی سال پیش داشت اما کار حالا به مراتب سخت شده. استقلال فکری هفته هاست که بالای جدول حضور دارد و پایین نیامده، بهترین حالت در چند سال اخیر برای این باشگاه حتی قیاس او به اندازه همان مقطع کوتاه مدت حضور استراماچونی نشان از موفقیت وی داشته اما انصافا اگر خود فکری و همکارانش این موفقیت ها را مرهون بار فنی تیم می دانند راه را غلط رفته اند. اینکه صدر جدول بودن فکری به هیچ عنوان قابل تخطئه کردن نیست و بارها گفته ایم و می گوییم قطعا شایستگی حتما در این میان بوده که استقلال مدل فکری آن بالای جدول جا خوش کرده اما نکته گنگ داستان از گارد فکری نسبت به انتقادات به تیمش شروع می شود.

جدول
باز هم موضوع جدول و صدر بودن استقلال پس از چند سال، آن هم یک هفته، قریب به سیزده هفته از لیگ. اما یک سوال از شما جناب فکری، انصافا شما قبول ندارید که بالای جدول بودن شما کمی تا قسمتی مربوط به افت دیگر تیم های مدعی هست، دقت کنید به وضعیت تراکتور، پرسپولیس و همین سپاهانی که شانه به شانه شما در رده دوم حالا ایستاده. اگر محکوم به ایجاد تئوری توطئه برای شما و تیم شما نمی شویم، لطف کنید به شرایط تیم ها این فصل و مدعیان سالهای پیش نگاهی بیندازید تا اوضاع دیگر تیم ها بیشتر دستتان بیاید. با نحوه امتیاز گیری شما واقعا سالها می توانستید سالهای پیش صدر جدول باشید؟ بالای جدول بودن استقلال نباید مجالی باشد برای پنهان شدن شما از شرایط ضعف فنی و واقعیت های تیم تحت نظرشما.

ترکیب ثابت
این حجم از تغییرات در ترکیب ثابت برای شما هنوز جای سوال نیست آقای فکری و یا اصرار به استفاده از بازیکنانی که به هر دلیلی هنوز در ترکیب تیم شما جواب نداده اند نمونه بارز آن محمد نادری که حتی نصف خودش هم نیست. همین بازی دیروز ورود مهدی پور ریتم بازی را خیلی زود و ساده به نفع شما عوض کرد دلیل نیمکت نشینی این بازیکن دقیقا چه بود؟ و یا بابک مرادی که جانشین نادری بود پاس گل داد. البته که شما به تیم نزدیک تر هستید وشرایط تیم را واقف تر از هرکسی می دانید اما دلیل قانع کننده ای برای این حساب های ساده و پیش پا افتاده فوتبالی از شما هنوز نشنیده ایم. ما که هنوز منتظر ترکیب ثابت و جواب داده استقلال هستیم حتی در همین هفته ازفصل.

سیستم
رفتن به سیستم سه پنج دو را نمی توان نکته صرفا منفی دانست اما اینکه سیستم های مختلف دائما امتحان می شود نکته منفی این داستان هست. هر چند به نظر می رسد در سیستم های استقلال امسال ۲۵۳ یکی از آن چینش هایی هست که چپ و راست استقلال را آزاد می کند و آنها را بارها در باکس حریف می بینیم، اما آزمون و خطای زیاد خود بازیکنان را هم با شرح وظایق مختلف در ارنج های مختلف کلافه می کند و سردر گم.

نوسان
باز هم این جمله تکراری، استقلال امسال قطعا پتانسیل بالا نشینی را داشته و دارد اما از بعد فنی داخل بازی نوسان بسیاری بالایی در بازیهایش دیده می شود، دقایقی تشنه گل زدن و دونده دقایقی بی رمق و کلا بدون برنامه. انصافا تمایل هواداران و انتظار استقلالی ها از شما و تیمتان چیز دیگری هست آقای فکری. این همان نکاتی هست که کادر فنی کنار شما باید به شما متذکر شوند که نمی شوند.

کادرفنی
شما بهترین کادر فنی ایران را دارید اصلا فنی ترین و خوش نام ترین و طرفداری شما از این دوستان هم کاملا اصولیست اما جناب فکری باید این بهنرین ودن جایی خودش را نشان دهد مثلا شرایط فنی بازی، تعویض ها، ترکیب، سیستم و هر آیتمی فوتبای دیگر. واقعا دیده شدن این آتم ها برای هوادارو کارشناسان سخت نیست آنها نمی بینند که انتقاد می کنند.

تئوری توطئه
نه شما جناب فکری به تنهایی، ظاهرا در وجود مربیان ما دیگر نهادینه شده که بعد از باخت ها زمین و زمان را متهم کنند. هر هفته ورژن جدیدرا با رنگ دیگری می بینیم. انصافا اگر به شکست ها تیم های مدعی این موضوع بپردازیم حتما رد پای اشکالات فنی را در آنها خواهیم دید. حالا گردونه به نام فکری خورده اینها جز فرار رو به جلو تداعی کننده مسئله ای دیگری در فوتبال ما نیست پس بدون توجه به این موارد کار خود را پیش ببرید، و حداقل بعد از بردهای تیم که خیلی وقت هست دیده نشده هم مدعی این مسئله باشید نه صرفا در مواقع باخت. دقت کنید که بازی گل گهر و پرسپولیس و تراکتور را که مدعی بودند، تاثیر عطش خواستن و رسیدن به گل برای تیم شما موثر بوده، هرچند در هر سه بازی بالا با اشتباه فردی حریفان به گل ابتدای بازی رسیده اید و برنامه خاص دیگه ای حداقل برای ادامه بازی از تیم شما دیده نشده، مقصود اینکه جناب فکری بار فنی تیم شما نقصان دارد به این موضوع بپردازید بزرگوار.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =