بیمه ۹۲۰ هزار راننده در سال جاری/ شرط بیمه رانندگان جدید

مدیر کل بیمه گری سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری ۹۲۰ هزار راننده تحت پوشش قرار گرفتند،گفت: رانندگان جدید در صورت تخصیص اعتبار در بودجه۱۴۰۰ ،بیمه می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد محمدی در خصوص بیمه رانندگان تاکسی گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به تدریج با توجه به فهرستی که سازمان هدفمندسازی به ما اعلام کرد افرادی را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: قرار بود در بودجه سنواتی اعتبار مربوط به ۵۰ درصد حق بیمه سهم دولت در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی شود اما در طول سال‌های ۹۳ تا ۹۷ اعتباری پیش بینی نشد.

مدیر کل بیمه گری سازمان تأمین اجتماعی گفت: علی رغم عدم تخصیص اعتبار طی سال‌های گذشته ۹۵۰ هزار راننده تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفتند و امسال نیز ۹۲۰ هزار راننده اعم از درون شهری و برون شهری با پرداخت ۱۳ و نیم درصد حق بیمه از ۱۳ و نیم درصد سهم دولت برخوردار شده و تحت پوشش قرار گرفتند.

وی گفت: قرار است این مبلغ در ردیف‌های اعتباری به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص داده شود اما امسال هم در بودجه مصوب سال ۹۹ به صورت کامل پیش بینی نشد و از ۵ هزار میلیارد تومان فقط پانصد میلیارد تومان برای رانندگان و سایر گروه‌ها پیش‌بینی شد.

محمدی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رایزنیهای مختلفی با وزارت راه و وزارت کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم که امیدواریم اعتبار مورد نیاز در تبصره ۱۴ قانون بودجه پیش‌بینی شود.

وی افزود: خوشبختانه پیگیری‌های لازم انجام شده و انتظار داریم در لایحه بودجه که در حال حاضر در دستور کار نمایندگان مجلس است و همه نمایندگان نظرشان این است که اعتبار مربوطه در ردیف ۲۶ تبصره ۱۴ قانون بودجه پیش‌بینی شود، گنجانده شود.

وی اظهار داشت: مطمئن هستیم عددی که ما برآورد کردیم و سازمان برنامه و بودجه نیز آن را تأیید کرده اگر در قانون بودجه تصویب شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ پوشش بیمه‌ای را برای رانندگان جدید انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =