مصدومیت ۱۸۹۴ نفر در شب چهارشنبه سوری/ ۵۲۷ نفر آسیب چشمی و ۹ فوتی

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در مراسم چهارشنبه پایان امسال، ۱۸۹۴ نفر مصدوم، ۱۳۱ نفر قطع عضو و متأسفانه ۹ نفر فوت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در تشریح آخرین آمار مصدومان مربوط به مراسم چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: امسال ۱۸۹۴ نفر در مراسم چهارشنبه سوری دچار آسیب شدند که سال گذشته در این مراسم ما ۱۴۶۸ نفر مصدوم داشتیم.

وی افزود: ۵۲۷ نفر دچار آسیب چشمی شدند که سال گذشته این عدد ۵۱۲ نفر بود، همچنین امسال ۱۳۱ نفر قطع عضو شدند که این عدد در سال گذشته ۱۹۳ بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: امسال ۵۴۶ نفر دچار سوختگی‌های درجه دو و سه شدند که سال گذشته تنها ۳۱۸ نفر دچار سوختگی شده بودند و متأسفانه امسال ما در این حوادث ۹ هموطن را از دست دادیم که سال گذشته این عدد ۴ نفر بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۱۸ درصد از مصدومان خانم و ۸۲ درصد آقا بودند. همچنین ۴۶ درصد از مصدومان در بازه سنی ۶ تا ۱۸ سال قرار داشتند.

خالدی تصریح کرد: ۷۰ درصد از مصدومان استفاده کننده مواد محترقه بودند و ۳۰ درصد مصدومان عابرین پیاده و عوامل امدادی بودند.

وی در پایان با اشاره به استان‌های دارای بیشترین مصدوم در چهارشنبه پایان سال گفت: استان تهران با ۵۵۳ نفر، تبریز با ۱۸۵ نفر و کرمانشاه با ۱۴۰ نفر بیشترین مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه پایان سال را داشتند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =