امضای ۵ توافق‌نامه مشترک میان بغداد و ریاض

هیئت بلندپایه عراقی که به ریاست مصطفی الکاظمی به عربستان سفر کرده بود با مقامات بلندپایه عربستانی دیدار و ۵ توافق‌نامه مشترک به امضا رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از بغداد الیوم، هیئت بلندپایه عراقی که به ریاست مصطفی الکاظمی به عربستان سفر کرده بود با مقامات بلندپایه عربستانی دیدار و ۵ توافق‌نامه مشترک به امضا رساند.

این توافق‌نامه‌ها در زمینه‌های جلوگیری از مالیات مضاعف میان دو کشور، حمایت مالی از صادرات عربستان، همکاری در خصوص برنامه‌ریزی توسعه و تنوع اقتصادی و توسعه بخش خصوصی، همکاری مشترک میان کتابخانه و دفتر اسناد ملی عراق با مرکز اسناد عبد العزیز عربستان، و در نهایت همکاری مشترک خبرگزاری رسمی دولت عراق و نهاد رادیو و تلویزیون عربستان به امضا رسید.

همچنین در نشست مقامات سعودی و عراق به ریاست بن سلمان و الکاظمی تعدادی از پرونده‌ها در زمینه‌های اقتصادی همچون نفت، برق، کشاورزی و سرمایه گذاری مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست بر اهمیت ادامه گفتگو در چند پرونده مهم و هماهنگی تلاش‌های مشترک در چارچوب شورای هماهنگی عراق و عربستان به روشی که منافع دو کشور را تحقق بخشد، تأکید شد.

از سوی دیگر محمد صادق الهاشمی رئیس مرکز پژوهش‌های استراتژیک عراق با اشاره به حمایت‌های عربستان از تروریسم و نگاه طایفه‌گرایانه دولت این کشور به مسائل افزود که اگر عربستان خواستار ایجاد روابط دوستانه است باید سیاست‌های پیشین خود را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =