افزایش دما در شمال شرق کشور/ عبور توده هوای سرد از نوار شمالی

امروز دما در شمال شرق کشور افزایش می‌یابد و با عبور توده هوای سرد از نوار شمالی، شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ با تداوم فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و به‌صورت پراکنده در برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی، یزد، شمال کرمان، نیمه شمالی بوشهر، خوزستان و اصفهان ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش طی امروز در نیمه شمالی خراسان رضوی خواهد بود، و فردا بارش فقط در برخی نقاط استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه دارد و در بیشتر نقاط کشور جو پایدار و آرام خواهد بود.

طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام و آسمانی صاف در بیشتر نقاط کشور حاکم می‌شود.

امروز دما در شمال شرق کشور به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، طی امروز با عبور توده هوای سرد از نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور خواهیم داشت.

فردا کاهش دما در شمال شرق و شرق کشور محسوس خواهد بود، طی این روز در سواحل دریای خزر و از روز دوشنبه تا آخر هفته در کل کشور روند افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =