دیدار و رایزنی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با سید عمار حکیم

«سیدعمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مسائل کنونی جهان اسلام و چالش‌های پیش روی وحدت اسلامی را بررسی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق ، «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،  که روز یکشنبه در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد،  بر اهمیت پرداختن به گفتمان افراط‌گرا و تلاش برای یافتن اشتراکات و پررنگ‌ کردن‌ها و مبنا قرار دادن آنها و کوچک ساختن اختلافات تأکید کرد و علمای همه مذاهب را مسئول ایمن ساختن امت از انحراف و ادامه فرهنگ هم‌زیستی جمعی دانست.

وی همچنین دیدگاه‌های پیشین خود را درباره نحوه مدیریت تنوع در جوامعی که شاهد تکثر دینی و مذهبی و قومیتی هستند تبیین و تأکید کرد که تنوع منبع ثروت برای جوامع است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین به تجربه عراق در پشت سر گذاشتن خطر نزاع مذهبی در زمانی بسیار کوتاه در وضعیتی که دیگران خواستار کشیده شدن عراق به این نزاع بودند، اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به سفر اخیر خود به استان انبار و دعوتش از علمای این استان در به دست گرفتن ابتکار عمل در طرح ایده‌های مشترک وحدت‌طلبانه پرداخت.

کد خبر: 1092860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =