دسترسی به بازرسان آژانس، امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ترور شهدای هسته‌ای به دلیل لو دادن اطلاعات آنها توسط آژانس به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست بوده است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بعد از آغاز به کار دولت جو بایدن در آمریکا و بازگشت این کشور به مذاکرات هسته‌ای، ایران و تیم مذاکره کننده پیش شرط‌هایی برای ادامه مذاکرات تعیین کرد چراکه دست تیم مذاکره کننده از نظر افزایش تعداد  سانتریفیوژ و بالا بردن غنی‌سازی باز بود. متاسفانه غربی‌ها به عنوان طراح و رژیم صهیونیست به عنوان بازیگر با حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز این امکان مانور را ایران گرفتند و باعث شدند ایران برای ادامه مذاکرات قدری دچار مشکل شود. عباس عراقچی سخنگوی معاون سیاسی وزارت امور خارجه  از آغاز غنی‌سازی 20درصد و رئیس مجلس از آغاز غنب‌سازی 60 درصد بدست جوانان کشور خبر داد که به عقیده بسیاری از کارشناسان پاسخ عاقلانه و مناسبی از سوی ایران به عاملان حوادث تروریستی نطنز یا ترور شهدای هسته‌ای است.

حسین صداقتی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه حادثه نطنز ابعاد مختلفی دارد، گفت: تخریب و خسارت به تاسیسات هسته‌ای بُعد کوچکی از این حمله تروریستی بوده است. 

وی با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی برای کاهش تعهدات برجامی ایران در صورت بازنگشتن آمریکا به مذاکرات بیان کرد: ایران در این طرح می‌خواهد تعداد سانتریفیوژ مراکز هسته‌ای را افزایش دهد و همچنین تاسیسات هسته‌ای فردو را گسترش دهد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: طرح کاهش تعهدات برجامی به مذاکره کنندگان هسته‌ای این امکان را می دهد که دست خالی در جلسات با غربی‌ها حاضر نشوند. انفجار نطنز می‌توانیت بخش زیادی از بلیت‌های برنده تیم مذاکره کننده کشور را از بین برد که با غنی‌سازی 60درصد این اتفاق رخ نداد.

وی به پروژه نفوذ اشاره کرد و گفت: به طور قطع آسیب و اهمیت نفوذ جاسوسان از خسارات تاسیساتی بیشتر است. به گفته برخی از کارشناسان مواد منفجره در حادثه نطنز از 15 سال پیش وارد این نیروگاه شده و متاسفانه عمق نفوذ را نشان می‌دهند. این مواد ممکن از طریق تجهیزات آلوده مانند سانتریفیوژ وارد نطنز شده باشد.

صداقتی درباره موضع‌گیری و اظهار نظر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه یادآور شد: مسئولان دولتی به ویژه دستگاه دیپلماسی اگر در سال‌های گذشته به درستی موضع‌گیری داشتند، امروز شاهد حوادث تروریستی در کشور نبودیم. رژیم غاصب صهیونیست به خاطر ضعف دیپلماسی کشور جرات حمله به نطنز را به دست آورد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دسترسی بازرسان آژانس هسته‌ای به امکان نظامی ایران عنوان کرد: این موضوع توان و امنیت موشکی و نظامی کشور را مورد تهدید قرار می‌داد ولی متاسفانه مسئولان به نگرانی‌های کارشناسان در این باره اهمیتی ندادند.

وی ادامه داد: آژانس انرژی اتمی به اسامی و اطلاعات دانشمندان هسته‌ای کشور اشراف داشت و همین موضوع باعث شد تا پروژه ترورهای دانشمندان از سال‌ها پیش رقم بخورد. 

صداقتی با تاکید بر اینکه دسترسی بی قید و شرط به بازرسان آژانس انرژی اتمی امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، گفت: ترور شهدای هسته‌ای تا حدود زیادی به خاطر لو دادن اطلاعات آنها توسط آژانس به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست بوده است. 

این فعال دانشجویی بازرسان آژانس انرژی اتمی را جاسوس دانست و گفت: این جاسوس‌ها اطلاعات مراکز هسته‌ای ایران جمع آوری کرده و پروژه نفوذ را طراحی می‌کنند. 

نطنز برگ برنده ایران در مذاکرات هسته‌ای بود

وی درباره آینده مذاکرات هسته‌ای با غرب و آمریکا مطرح کرد: نطنز یکی از مهمترین برگ‌های برنده ایران در مذاکرات بود که از دست رفت. در نتیجه این موضوع در آینده مذاکرات تاثیرگذار است. این حادثه باعث شد تا طرف‌های برجام با گستاخی تمام حاضر نباشند پیش شرط‌های ایران را بپذیرند.

صداقتی اضافه کرد: غربی‌ها در پازل از پیش طراحی شده با همکاری رژیم صهیونیست از مدت‌ه‌ها قبل به دنبال خالی کردن دست ایران در مذاکرات هسته‌ای بودند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با انتقاد از روی‌خوش نشان دادن دولت به وعده‌های پوشالی اروپایی عنوان کرد:  آمریکا در ظاهر وعده بازگشت به برجام را می‌دهد ولی در پشت پرده برای کاهش قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده هسته‌ای اقدام به خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای ایران می‌کند.

وی آغاز غنی‌سازی 60 درصد توسط ایران را خبری خوشحال کننده دانست و گفت: افزایش درصد غنی‌سازی ضمن غرور آفرینی برای ایران، باعث شد تا بازهم تیم مذاکره کنند با دست پر در مذاکرات حاضر شود. 

غنی‌سازی 20درصد، پاسخ ایران به آمریکا است

صداقتی درباره پاسخ ایران به حوادث نطنز بیان کرد: آغاز غنی‌سازی 60 درصد بزرگ‌ترین پاسخ ایران به آمریکا و غرب است. افزایش قدرت چانه‌زنی در مذاکرات می‌تواند راهکار مناسبی برای پاسخگویی به عاملان تروریستی حادثه نطنز خواهد بود.

این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: دولت و سایر نهاد باید به سمت بی‌اثر کردن تحریم‌ها حرکت کنند چراکه دشمن زمانی به خود اجازه دست درازی به خاک کشور را می‌دهد که ایران در موضع ضعف اقتصادی یا سیاسی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =