نمی توانیم به مطالبه عمومی واکسن بی تفاوت باشیم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا نمی تواند به مطالبه عمومی تهیه واکسن بی تفاوت باشد، از وزارت بهداشت خواست اسامی دریافت کنندگان واکسن را در سامانه ای منتشر کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر پیرامون نگرانی‌ها از نحوه واکسیناسیون  گفت: روزانه ده‌ها تن از مردم به شیوه‌های مختلف نگرانی خود را پیرامون این مساله ابراز کرده و بنده به عنوان نماینده آنان نمی‌توانم نسبت به انتقال صدای‌شان به افراد دارای مسئولیت سکوت کنم.

وی ادامه داد: کمتر از یک درصد جمعیت کشورمان از این واکسن بهره‌مند شده و متاسفانه در این روزها که آمار فوتی ها ناشی از کرونا افزایش یافته، این مطالبه بار دیگر با صدای بلندتری از مردم به گوش می‌رسد.

نظری با تاکید بر اینکه شورای شهر مسئولیت مستقیمی در قبال تهیه واکسن کرونا ندارد، گفت: اما از دو جنبه نمی‌توانیم نسبت به موضوع بی‌تفاوت باشیم. اول آنکه به عنوان نمایندگان مردم شهر باید همواره صدای آنان باشیم و دوم از جهت حفظ سلامت کارمندان و افراد مرتبط با شهرداری تهران، باید این مطالبه عمومی را فریاد بزنیم.

وی از وزیر بهداشت و برخی از مدیران این وزارتخانه تقاضا کرد که در این روزها به جای بر زبان آوردن جملاتی که بیشتر نمک بر زخم مردم می‌پاشد تمرکز خود را بر تهیه و تامین واکسن معطوف کرده و ان‌شاءالله امور دیگر را به فرصت مناسب واگذار کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت: امروز دغدغه تامین واکسن بسیار جدی است و لازم است همدلی و هماهنگی جدی میان تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط اعم از دولتی و غیر دولتی برای تهیه واکسن ایجاد شود.

نظری شفافیت در تزریق واکسن را نیز مطالبه جدی دیگری برشمرد و اظهار داشت: آنچه که در خبرها تحت عنوان تزریق واکسن از سوی مسئولان دو شهر در پوشش پاکبان شنیدیم، نه تنها تاسف‌آور که شرم‌آور بود و لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی وزارت بهداشت حتماً لیست اسامی افراد دریافت کننده واکسن را در سامانه‌ای به اطلاع مردم برساند.

وی همچنین از جمعیت هلال احمر کشور که علیرغم تمام مشکلات و تنگناها بیش از ۴۰۰ هزار دوز واکسن را در هفته گذشته و به شکل کاملاً رایگان از صلیب سرخ چین دریافت و به کشور وارد کرده است، تشکر کرد و گفت: البته تعجب می‌کنم که چه‌طور چنین رویداد و خبر مهمی در رسانه‌های کشورمان بازتاب نداشت.

نظری خطاب به وزیر بهداشت گفت: ای‌کاش وزارت بهداشت از ماه‌ها قبل مجوز تامین و تهیه واکسن کرونا را به جمعیت هلال احمر داده بود و آن وقت احتمال اینکه امروز افراد بیشتری واکسینه شوند، وجود داشت.

وی از دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی هم درخواست کرد که بر روند تزریق و تامین واکسن نظارت جدی داشته باشند تا خدای نکرده شاهد فروش واکسن قاچاق در بازار آزاد و نیز آنچه که در روند تزریق واکسن به پاکبانان دو شهر رخ داد، نباشیم.

نظری در پایان ضمن تشکر از شهرداری تهران که پس از تذکر پیشینش برای تامین واکسن پاکبانان، کارمندان غسالخانه‌های شهرداری و … اقدام به تامین این واکسن کرده است، از مجموعه شهرداری تهران درخواست کرد تا لیستی از تمام افراد و کارکنانی را که با پیگیری شهرداری تهران اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند به طور شفاف اعلام کنند. لازم است روند واکسیناسیون آتش‌نشانان، رانندگان تاکسی و ناوگان حمل و نقل عمومی، کارمندان مترو و میادین میوه و تره بار، سازمان خدمات اجتماعی و فروشگاه‌های شهروند نیز تسریع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =