تولید بیش از ۱۵۰ محصول در سرای نوآوری گیاهان دارویی اصفهان

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: تاکنون انعقاد 10 تفاهمنامه در راستای تولید ثروت و خلق فرصت های کارآفرینی با شرکت های داروسازی بزرگ استان اصفهان، شتابدهنده های تخصصی و انجمن های مختلف محقق شده است.  

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ کامران صفوی رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با اشاره به حمایت از تیم های فناور درجهت راه اندازی کسب و کار و جذب سرمایه در این سرای نوآوری بر آموزش مهارت های مختلف و توسعه فناوری در راستای اهداف متعالی دانشگاه آزاد تاکید کرد و آن را از راهبردهای اصلی سرای نوآوری گیاهان دارویی دانست.

وی با اشاره به تاکید دکتر طهرانچی در خصوص مدیریت از مزرعه تا تولید داروهای گیاهی تصریح کرد: مجموعه سرای نوآوری گیاهان دارویی شامل بخشهای مختلفی است که یکی از آن ها مرکز رشد فناوری تخصصی گیاهان دارویی می باشد که در سال 88 تاسیس شده و در سال 97 نیز مجوز قطعی از وزارت بهداشت اخذ کرده است.

دکتر صفوی با اشاره به فضای 1200 متر مربعی تخصیص یافته به امر تجاری سازی از حضور دو شرکت فعال خبر داد که تاکنون 40 محصول تولید کرده اند و این محصولات در داخل و خارج از کشور عرضه شده است.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: ما در سال 99 مجوز شتابدهنده تخصصی گیاهان دارویی را از معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کردیم و در حال حاضر نیز ده تیم فعال هستند.

وی تاسیس و راه اندازی مدرسه عالی مهارت در سال 99 را یادآور شد و افزود: تاکنون 28 دوره تخصصی و عمومی در مدرسه مهارت و همچنین دوره های شتابدهنده برگزار کردیم که بسترساز احصا استعدادها و تفکرات خلاقانه در جهت پیشبرد اهداف مدنظر سرای نوآوری بوده است. همچنین رویداد "ایده شو" که قرار است در سال جاری برگزار شود می تواند به گسترش اخذ ایده ها و استعدادها کمک شایان توجهی کند.   

دکتر صفوی راه اندازی شرکت رویش جاودان فرهیختگان که در سال 99 با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان صورت گرفته را در راستای تجاری سازی محصولات سرای نوآوری دانست و گفت: این شرکت با سرمایه اولیه 800 میلیون تومان فعالیت خود را آغاز کرد و در فضای تجاری سازی سرا مستقر شد. ما محصولاتی که در سرای نوآوری گیاهان دارویی تولید می شود از این طریق تجاری خواهیم کرد.

رئیس سرای نوآوری گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گردش مالی این سرا در سال 99 را حدود 4 میلیارد تومان دانست و یادآور شد: با برنامه هایی که برای افزایش فروش محصولات دانش بنیان در دستور کار داریم و همچنین وب سایتی که با حمایت اداره کل اقتصاد دانش بنیان دانشگاه با هدف فروش انلاین محصولات راه اندازی کرده ایم قطعا میزان گردش مالی و همچنین میزان درآمدها در سال 1400 افزایش پیدا خواهد کرد. ما 55 هسته و شرکت فناور فعال در سرای نوآوری گیاهان دارویی داریم و تاکنون نیز 150 محصول در زمینه گیاهان دارویی تولید شده است.

دکتر صفوی افزود: تاکنون انعقاد 10 تفاهمنامه در راستای تولید ثروت و خلق فرصت های کارآفرینی با شرکت های داروسازی بزرگ استان اصفهان، شتابدهنده های تخصصی و انجمن های مختلف از جمله انجمن گیاهان دارویی محقق شده است.  

وی همچنین برگزاری رویداد چالش فناوری با حمایت اداره کل کارافرینی و مراکز رشد در سال گذشته را زمینه ساز شناسایی چالش های صنایع در حوزه گیاهان دارویی دانست و ادامه داد: پس از احصا چالش ها، این مهم به فناوران ارسال شد و آن ها نیز راه حل های مختلفی برای خروج از این چالش ارائه کردند و در گام بعدی، پس از برگزاری جلسات با صنایع مختلف و فناوران 8 قرارداد به امضا رسید.

وی توجه به پتانسیل های منطقه در راستای تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم را از جمله اهداف اصلی سرای نوآوری گیاهان دارویی دانست و خاطرنشان کرد: ما از واحدهای مختلف استان اصفهان بازدید کردیم و تعدادی از آن ها را جهت همکاری انتخاب کردیم. همچنین در فریدن زمین زراعی مناسبی برای کشت گیاهان دارویی اختصاص پیدا کرده که برای تغییر رویه کشت در ان منطقه حائز اهمیت است. همچنین در مرکز زواره بحث تولید عرقیجات گیاهی در اواخر سال 99 راه اندازی شده تا بستر رشد اقتصاد مردم منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094746

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =