بهره برداری از ۲۶۳ پروژه تا پایان سال

وزیر نیرو با بیان اینکه تا پایان سال ۲۹۰ طرح صنعت آب و برق افتتاح می شود، گفت: ۲۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از ابتدای سال‌جاری تاکنون به مدار بهره‌برداری آمده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت نیرو؛ رضا اردکانیان امروز در آئین افتتاح طرح‌های بزرگ وزارت نیرو در پنج استان زنجان، اصفهان، بوشهر، کرمان و خراسان جنوبی در قالب پنجمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال‌جاری که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه با احتساب طرح‌های امروز ۲۷ طرح از ۲۹۰ طرح سال ۱۴۰۰ افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شد، گفت: برای ۲۷ طرح افتتاح شده تاکنون ۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و مجموع این ۲۹۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان تا پایان سال مطابق برنامه هر هفته افتتاح می‌شود.

وی افزود: امروز افتتاح مجموعه طرح‌های مهمی را تحت عنوان آبرسانی به ۹۱ روستای کشور در استان‌های بوشهر، زنجان، کرمان و خراسان جنوبی داشتیم که جمعیت ۵۵ هزار و ۸۰۰ نفر از هم‌وطنان روستایی را واجد دسترسی به آب شرب سالم و پایدار کرد. یکی از اتفاقات خوبی که در کارنامه دولت تدبیر و امید ثبت و ضبط است، از جمله همین طرح‌های آبرسانی پایدار به روستاها است که البته قبل از این دولت هم تلاش‌های فراوانی در زمینه طرح‌ها انجام شده، اما طبق تعریف اگر ما آبرسانی پایدار را مثل دسترسی که شهرنشینان دارند بپذیریم، با این تعریف جمعیت روستایی بهره‌مند قبل از این دولت حدود یک میلیون نفر بود و تا پایان دولت به این یک میلیون نفر بیش از ۹ میلیون نفر اضافه خواهد شد و جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب سالم و پایدار به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

به گفته اردکانیان، در این دولت تا امروز بالغ بر ۱۳ هزار و ۲۷۴ روستا با جمعیت ۸ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر به شبکه آب سالم و پایدار متصل شده است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، حدود ۴۰۰ هزار هم‌وطن روستایی دیگر هم به این جمعیت اضافه شوند تا به هدف برنامه‌ریزی شده برسیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب تلاش قابل توجهی انجام شده است، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید و فقط چهار تصفیه‌خانه داشتیم. در ابتدای دولت تدبیر و امید این چهار عدد به رقم ۱۶۸ رسید و تا امروز در این دولت ۸۵ تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر اضافه شده و ان‌شاءالله تا پایان دولت این رقم به عدد ۱۰۱ می‌رسد.

به گفته وزیر نیرو به طور متوسط هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب، هر دو ماه یک تصفیه‌خانه آب و در کمتر از دو ماه یک سد مخزنی ملی به مدار بهره‌برداری آمده است. البته در بخش برق هم تحولات خوبی انجام شده، اما مهم‌تر از آن طرح‌های ساخت و سازی و فعالیت‌هایی است که در عرصه ساز و کارها شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد اصلاحات ساختاری، اصلاح رویه‌ها و برقراری شیوه‌های جدید از جمله در عرصه مدیریت مصرف آب و برق هستیم، اظهار داشت: امسال که سال کم بارشی است میوه این محصول (مدیریت مصرف آب و برق) را در قالب همکاری بسیار نزدیک همه بخش‌های مصرف شاهد باشیم و فصل گرم پیش‌رو با آرامش و امنیت خاطر سپری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =