امکان پژوهش و تحصیل دانشجویان ایرانی در دانشگاه تکنولوژی اسلواکی

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی دامغان اعلام کرد: امکان اعزام دانشجویان ایرانی، استادان و محققان برای انجام پژوهش‌های علمی و گذراندن مقاطع تحصیلی بالاتر در قلب اروپا و دانشگاه تکنولوژی اسلواکی مهیا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،  دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و دانشگاه دولتی تکنولوژی جمهوری اسلواکی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای، همکاری‌های مشترک در عرصه بین‌المللی را آغاز کردند. 

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: این موافقتنامه از سوی «دکتر نعمتی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و «پروفسور فیکار» رئیس دانشگاه تکنولوژی اسلواکی به امضا رسیده است.

علی پورقصاب امیری افزود: برنامه‌ریزی برای بین‌المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از سال ۱۳۸۶ با ایجاد رشته کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل توسط سه نفر از همکاران در گروه آموزشی حقوق و تجارت بین‌الملل کلید خورد که از سوابق اجرایی مرتبط برخوردار بودند.

وی با اشاره به کارنامه اجرایی استادان گروه آموزشی حقوق بین‌الملل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تبیین کرد: «دکتر علیرضا جهانگیری» سمت‌های سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار کشورمان در هلند را برعهده داشته و «دکتر حسن سلیمانی» معاون دبیرکل سازمان بین‌المللی مشورتی حقوقی آسیا و آفریقا بوده است و تلاش برای ارتباط بین‌المللی طی ۱۳ سال اخیر ادامه یافت.

رتبه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان ارتقا می‌یابد؟

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: از زمان ریاست «دکتر نعمتی» اولویت بین‌المللی شدن این دانشگاه و توسعه همکاری‌های بین المللی واحد در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های مستمر و مکرر در نیمه نخست سال ۹۹ چارچوب همکاری تعیین و در اواخر همان سال این تلاش‌ها به ثمر نشست و نخستین موافقتنامه جامع همکاری بین‌المللی با یک دانشگاه دولتی معتبر و باسابقه اروپایی منعقد شد.

پورقصاب امیری یادآور شد: این موافقتنامه جامع موجب ارتقای رتبه بین‌المللی چشمگیر برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و در مجموع برای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی خواهد شد.

وی توضیح داد: امکان اعزام دانشجویان ایرانی، استادان و محققان در قالب انجام پژوهش‌های علمی و فنی مهندسی مشترک، دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت و نیز گذراندن مقاطع تحصیلی بالاتر در قلب اروپا و در دانشگاه تکنولوژی اسلواکی به واسطه این موافقتنامه فراهم شده است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تشریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی و اردوی تیم‌های ورزشی دانشجویی در این دانشگاه اروپایی نیز یکی از محورهای همکاری خواهد بود و تعریف و تأمین مشترک بودجه طرح‌های تحقیقاتی میان دو دانشگاه با کمک‌های مالی اتحادیه اروپا نیز از سایر مزایای این موافقتنامه است.

مدیر گروه آموزشی حقوق و تجارت بین‌الملل دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان عنوان کرد: برگزاری دوره‌های زبان‌آموزی دو کشور در قالب این موافقت‌نامه مهیا شده و امکان تبادل خدمات کتابخانه‌ای دیجیتال نیز از جمله محورهای این همکاری مشترک خواهد بود.

پورقصاب امیری بیان کرد: دانشگاه تکنولوژی اسلواک مهم‌ترین دانشگاه فنی مهندسی دولتی این کشور است که عضو برنامه آموزشی اراسموس اتحادیه اروپاست و با توجه به برخورداری از حمایت‌های مالی اتحادیه اروپا در بسیاری از پروژه‌های تحقیقات بنیادی و تحقیقات تولیدی و صنعتی اتحادیه مشارکت دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان بیش از ۶۰ موافقت‌نامه همکاری با معتبرترین دانشگاه‌های نام‌آور جهان به‌عنوان اصلی‌ترین تربیت‌کننده نیروی انسانی در رشته‌های فنی و مهندسی و شرکت‌های بزرگ چندملیتی فعال از جمله خودروسازان معتبر جهانی مانند فولکس واگن، پژو، کیا و آئودی و همچنین شرکت‌های سونی و سامسونگ دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =