دانشگاه آزاد اسلامی رشت در حوزه پژوهشی رتبه ششم کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: واحد رشت در رتبه بندی پژوهشی دارای رتبه ششم کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌  محمد دوستار در جلسه‌ای که با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که با حضور هیئت رئیسه و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، ضمن خوش آمد گویی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای 15 مرکز و واحد، 8 آموزشکده مهارتی و کارآفرینی و 32 هزار دانشجو در حال تحصیل دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تمامی سعی و تلاش خود را جهت جذب دانشجو با توجه به امکانات و ظرفیت بالای استان انجام خواهد داد، تصریح کرد: تعداد ورودی دانشجویان نسبت به سال 98 در نیمسال اول 7 درصد رشد و در نیمسال دوم با 14درصد رشد همراه بوده است.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن تشکر از برنامه ریزی‌های دقیق اعضای هئیت علمی جهت پیشبرد اهداف آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، گفت: 818 نفر از استادان در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در حال آموزش به دانشجویان هستند.

دوستار با اشاره به اینکه ساماندهی رشته های تحصیلی و هیئت علمی جز اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان است، تصریح کرد: ساماندهی رشته‌های تحصیلی استان گیلان را به سه بخش استانی تقسیم کرده ایم.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ناحیه بندی استان گیلان را با محوریت واحد رشت و همراهی واحد رودبار و لشت نشا اعلام و خاطر نشان کرد: بخش ‌شرق گیلان با محوریت لاهیجان و همراهی آستانه، لنگرود، سیاهکل و رودسر هستند.

دوستار بخش غرب گیلان را با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و همراهی فومن، شفت، صومعه سرا، تالش، ماسال وآستارا نام برد و تصریح کرد: هدف از این ساماندهی ایجاد توازن در مورد رشته‌ها و اعضای هیئت علمی است.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری که در رتبه بندی پژوهشی استان گیلان دارای رتبه ششم در کشور است، ادامه داد: واحد رشت نیز در رتبه بندی پژوهشی دارای رتبه ششم کشوری است.

وی با اشاره به ارتباط بسیار خوب اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حوزه صنعت و خدمات و بیان اینکه تا کنون 15 تفاهم نامه همکاری توسط دانشگاه با سازمان‌ها منقعد شده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت 15 تفاهم نامه دیگر را هم در دست تدوین دارد.

دوستار با اشاره به فعالیت های معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی برای نخستین بار در استان گیلان سبب ایجاد روحیه بسیار بالایی بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان توانست رتبه سوم کشوری در کرسی آزاداندیشی را کسب کند.

دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با محوریت مشارکت حداکثری در انتخاباتات را در برنامه‌های پیش و رو دارد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1096382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =