دون آنتونیو چگوارای فوتبال

آنتونیو کونته بار دیگر تیم خود را قهرمان کرد و رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ آنتونیو کونته پس از کسب عنوان قهرمانی سری آ به همراه اینتر از این تیم جدا شد. این چهارمین بار بود که دون آنتونیو پس از رساندن تیم های تحت هدایت خود به عنوان قهرمانی استعفا می‌دهد.

مستر رنسانس

کونته بدون شک یکی از متحول کنندگان و انقلابگران دنیای فوتبال در دهه اخیر به حساب می آید و همواره در سالیان اخیر تیم های بحران زده را تحویل گرفته و در اوج تحویل داده است. انعطاف تاکتیکی و کاریزمای پر هیجان کونته از او یک مربی صاحب سبک ساخته است. تنوع تاکتیکی و استفاده از سیستم های چهار دفاعه و سه دفاعه از او چهره ای منحصر به فرد به نمایش گذاشته است. مدرنیته کردن دفاع سه نفره آن هم در عصری که این سبک به طور کامل منسوخ به شمار میرفت باعث شد که بسیاری از مربیان بزرگ دنیا مجددا به این سبک بازی گرایش پیدا کنند و از این سبک استفاده کنند.

آپدیت ۴۴۲ کلاسیک خطی

کونته پس از بازنشستگی و خداحافظی از فوتبال در سال ۲۰۰۶ هدایت سیه نا را در سری B به عهده گرفت. اگرچه عملکرد او در ابتدا چنگی به دل نمیزد و ساری مدت کوتاهی جایگزین او در آرتزو شد اما پس از چند بازی و عملکرد ضعیف ساری با اصرار و خواست بازیکنان کونته به سیه نا بازگشت. بازگشت دوباره کونته همه چیز را تغییر داد و سیه نا در ۹ بازی موفق به کسب ۷ پیروزی شد. آنتونیو کونته در بازگشت به سیه نا از سیستم جدیدی استفاده کرد و به نوعی توانست با به روزرسانی سیستم ۴۴۲ کلاسیک خطی نشانه هایی از ظهور یک پدیده در دنیای مربیگری را به نمایش گذارد.

از قعر سری B تا سری A

باری فصل ۲۰۰۷_ ۲۰۰۸ را با ماتراتزی در سری B آغاز کرد و عملکرد او به قدری ضعیف بود که تیم در منطقه سقوط به سری C قرار گرفته بود. در نیم فصل مسئولین باری با توجه به عملکرد درخشان کونته در سیه نا به سراغ او رفتند و هدایت باری را به عهده کونته سپردند. کونته موفق شد شرایط باری را در نیم فصل دوم به کلی عوض کند و تیم را از منطقه سقوط بالا بکشد. با آغاز فصل ۲۰۰۸_۲۰۰۹ کونته موفق شد چنان عملکرد درخشانی را به همراه باری به نمایش بگذارد که در پایان فصل این تیم با اختلاف ۱۲ امتیاز قهرمان سری B شد و به سری A صعود کرد. در پایان فصل و با قهرمانی باری کونته از این تیم جدا شد.

سیه نا ۲۰۱۰

در سال ۲۰۱۰ سیه نا با قرار گرفتن در رده بیستم جدول به سری B سقوط کرد و بار دیگر هدایت این تیم به کونته سپرده شد. کونته موفق شد در پایان فصل ۲۰۱۰_۲۰۱۱ با کسب عنوان قهرمانی سری B سیه نا را به سری A بازگرداند و بار دیگر نبوغ خود را اثبات کند. در پایان این فصل او با پیشنهاد آنیلی و ماروتا مواجه شد و راهی یوونتوس شد.

بنیانگذاری امپراطوری یوونتوس

در اواسط فصل ۲۰۱۰۲۰۱۱ ماروتا به عنوان مدیر ورزشی یوونتوس منصوب شد و در اولین اقدام لوئیجی دل نری را جایگزین چیرو فرارا کرد اما اوضاع مطابق خواسته او پیش نرفت و در پایان فصل یوونتوس برای دومین فصل متوالی لیگ را در جایگاه هفتم به پایان رساند. ماروتا در آغاز فصل ۲۰۱۱۲۰۱۲ به سراغ کونته رفت و هدایت بیانکونری را به کونته سپرد. با آمدن کونته به یوونتوس یک طرفه ترین دهه کالچو شکل گرفت و امپراطوری یوونتوس آغاز شد. زوج کونته و ماروتا با خریدهای هوشمندانه و رایگانی همچون پیرلو، پوگبا،بارتزالی و اورا موفق شدند یوونتوس را به سه قهرمانی متوالی در سری A برسانند و آمارهایی نظیر ۴۷ بازی بدون شکست در لیگ و فتح اسکودتو با ۱۰۲ امتیاز را از خود به جای بگذارند. با هتریک قهرمانی یوونتوس کونته بانوی پیر را در سال ۲۰۱۴ ترک کرد و سرمربی تیم ملی ایتالیا شد.

ایتالیای جذاب یورو ۲۰۱۶

پس از عملکرد ضعیف و حذف تیم ملی ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل چزاره پراندلی از کار برکنار شد و هدایت آتزوری به کونته سپرده شد. پیش از یورو ۲۰۱۶ و در حالیکه بسیاری از مردم ایتالیا امید چندانی به تیم خود نداشتند کونته موفق شد در تنها تورنمنت خود به همراه ایتالیا چنان تیم جذابی را روانه یورو ۲۰۱۶ کند که پس از مرحله گروهی بسیاری از کارشناسان ایتالیا را از شانس های اصلی قهرمانی تلقی میکردند. اگرچه ایتالیا در یک چهارم مقابل آلمان قهرمان جهان در ضربات پنالتی شکست خورد و حذف شد اما به جرات ایتالیای آنتونیو کونته را میتوان جذاب ترین تیم ملی این کشور پس از سال ۲۰۰۶ دانست.

کونته قبل از پپ و کلوپ فاتح جزیره شد

در پایان مسابقات یورو ۲۰۱۶ کونته جایگزین گاس هیدینگ در چلسی شد. جذابیت فصل ۲۰۱۶_۲۰۱۷ جزیره از این جهت بود که در کنار ونگر، رانیری و پوچتینو که به ترتیب هدایت آرسنال، لستر و تاتنهام را به عهده داشتند گواردیولا هدایت سیتیزن ها را به عهده گرفته بود، کلوپ راهی آنفیلد شده بود، مورینیو مربی منچستریونایتد شده بود و هدایت چلسی نیز به کونته سپرده شده بود. کونته در چند بازی ابتدایی با استفاده از سیستم ۴۵۱ عملکرد خوبی در چلسی ارائه نداد اما به مرور و با توجه به انعطاف تاکتیکی کونته و تغییر سیستم چلسی به ۳۵۲ موفق به کسب ۱۲ برد متوالی شد و در پایان فصل با ۹۳ امتیاز موفق شد زودتر از گواردیولا و کلوپ و پوچتینو فاتح جزیره شود. در فصل دوم حضورش در چلسی علیرغم اینکه به دلیل اشتباهات مدیریتی و لجبازی های کونته چلسی موفق به فتح لیگ نشد اما آبی های لندن موفق به فتح جام حذفی انگلیس شدند تا کونته با فتح جام حذفی استمفوردبریج را ترک کند.

ماروتا - کونته علیه یوونتوس

با پیوستن ماروتا به اینتر به عنوان مدیر ورزشی کونته پس از یکسال استراحت در سال ۲۰۱۹ به اینتر پیوست‌. در اولین فصل حضورش در نراتزوری اینتر فصل را با یک امتیاز کمتر از یوونتوس به عنوان نائب قهرمان به پایان رساند. همچنین کونته به همراه اینتر در فینال لیگ اروپا مغلوب سویا شد و دستش از جام کوتاه ماند اما در آغاز این فصل کونته و اینتر با عملکردی درخشان در فاصله چهار هفته مانده به پایان رقابتها فاتح اسکودتو شدند و به سلطنت ۹ ساله یوونتوس پایان دادند. کونته موفق شد اینتر را پس از ۱۱ سال به قهرمانی لیگ و اوج قله فوتبال ایتالیا برساند.

انقلابگر بزرگ فوتبال در پایان این فصل و با قهرمانی اینتر از این تیم جدا شد و باید دید در ادامه سکان هدایت کدام تیم را بر عهده خواهد گرفت. بنا به گزارش های رسیده دون آنتونیو یکی از گزینه های اصلی جانشینی زیدان در رئال مادرید محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =