جانشین کرگدن ایتالیایی مشخص شد

لوچانو اسپالتی با امضای قراردادی دو ساله هدایت تیم ناپولی را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ باشگاه ناپولی سرمربی سابق تیم‌های فوتبال اینتر و رم را به صورت رسمی به عنوان جانشین گنارو گتوزو استخدام کرد.

اسپالتی ۶۳ ساله با قرارداد دوساله و دستمزد ۳ و نیم میلیون یورویی به ناپولی پیوسته است.

در همین زمینه دلورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی اظهار داشت: خوشحالم اعلام کنم که لوچانو اسپالتی از ماه جولای سرمربی جدید ناپولی خواهد بود. خوش آمدی لوچانو، ما در کنار هم کاری بزرگ انجام خواهیم داد.

عملکرد ناپولی در فصل گذشته

ناپلی ها در بازی‌های فصل گذشته سری آ ایتالیا تا روز آخر در جمع تیم‌های صعود کننده به چمپیونزلیگ قرار داشتند اما تساوی بد موقع در دیدار پایانی باعث شد تا جای خود را به بانوی پیر بدهند و با قرار گرفتن در رده پنجم جدول، دستشان از لیگ قهرمانان اروپا کوتاه بماند. همین عامل سبب شد تا دی لورنتیس که با گتوزو مشکلاتی را نیز داشت دست به اخراج او بزند و اسپالتی را جایگزینش کند.

دوران مربیگری اسپالتی

اسپالتی که سابقه مربی‌گری در تیم‌هایی چون سمپدوریا، ونتزیا، آنکونا، اودینزه، آ اس رم ، زنیت سن پترزبورگ و اینترمیلان را در کارنامه دارد مربیگری را از باشگاه امپولی آغاز کرد. باشگاهی که آخرین دوران فوتبال خود به عنوان بازیکن را در آن سپری کرده بود. وی موفق شد در اولین سال مربی‌گری خود در این تیم، امپولی را از سری سی به سری بی هدایت کند. در فصل بعد این تیم را با نایب قهرمانی در سری بی، به سری آ نیز رساند و این سکوی پرتاب او برای هدایت تیم های بزرگ ایتالیایی شد.

عملکرد اسپالتی در اینتر و رم

اسپالتی دو دوره به عنوان سرمربی در رم حضور داشت. دوره اول حضور او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ بود که عملکرد موفقی را با رم به جای گذاشت و موفق شد دوبار قهرمانی کوپا ایتالیا را با این تیم بدست بیاورد. او در دوره دوم که از سال ۲۰۱۶ آغاز شد در ۷۵ بازی رم را هدایت کرد که حاصل آن ۵۰ برد ،۱۴ تساوی و ۱۱ شکست بوده است. در این دوران اسپالتی با رم توانست نایب قهرمان سری آ شود و در چمپیونزلیگ نیز حضور پیدا کند. عملکرد او در اینتر نیز قابل دفاع بوده است. اسپالتی در طول دو فصل حضور در نراتزوری این تیم را بعد از چند سال غیبت به لیگ قهرمانان اروپا رساند.

بیش از حد محتاط

چهار عنوان قهرمانی اسپالتی در روسیه با زنیت در کنار دو قهرمانی کوپا ایتالیا و یک قهرمانی سوپرکاپ  ایتالیا با رم همه دلالت بر این موضوع دارند که اسپالتی می تواند یک مربی بزرگ باشد ولی بزرگترین نقصش که برای او به مثابه یک سد در این راه تبدیل شده است، محتاط بودن او برای تغییر وضعیت است. یکی از دلایل اخراج او از اینتر نیز این بوده است که با وجود اینکه نراتزوری منابع، شخصیت و جاه طلبی لازم را برای پایان دادن به سلطه یوونتوس داشت، هرگز نتوانست به موفقیتی فراتر از کسب سهمیه اروپایی با این تیم دست پیدا کند.

افتخارات اسپالتی

اسپالتی در دو دوره حضور در رم این تیم را چهار بار نایب قهرمان ایتالیا کرد و دوبار نیز در کوپا ایتالیا با این تیم قهرمان شد. او همچنین سابقه قهرمانی در سوپرجام ایتالیا را به همراه گرگ‌ها دارد. دو قهرمانی در لیگ و یک جام حذفی و یک سوپر جام هم افتخارات او در زنیت بوده اند. اسپالتی دوبار نیز در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به عنوان مربی سال فوتبال ایتالیا انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =