وسایل استیون هاوکینگ در موزه علوم لندن به نمایش درمی‌آید

خانواده استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروفی که سال ۲۰۱۸ فوت شد، موافقت کرده‌اند که بخشی از وسایل مربوط به دفتر کاری این دانشمندان بزرگ سال آینده در موزه علوم لندن به نمایش درآید.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در توافق‌نامه‌ای که بین کتابخانه دانشگاه کمبریج و موزه علوم و دولت بریتانیا امضا شده، قرار است برخی وسایل استیون هاوکینگ در موزه علوم لندن به نمایش درآید تا الهام‌بخش نسل بعدی دانشمندان باشد. 

براساس این توافق، مجموعه قابل توجهی از مقالات علمی و یادداشت‌های شخصی هاوکینگ در مجموعه کتابخانه دانشگاه کمبریج باقی بماند. این بایگانی شامل مکاتبات مربوط به سال‌های ۱۹۴۴ تا ۲۰۰۸ می‌شود که در میان آنها اولین پیش‌نویس کتاب «مختصر تاریخچه زمان» و نسخه عروسکی کارتونی او در سریال «سیمپسون‌ها» به چشم می‌خورد. محتوای مطالب وی در مورد ریاضیات کاربردی و فیزیک نظری نیز در این مجموعه قرار خواهند گرفت.

به غیر از محتوا و دست‌نوشته‌های این فیزیکدان، ویلچر شخصی او که به علت داشتن بیماری نورونی و عدم توانایی حرکت به آن نیاز داشت و همچنین تجهیزات ارتباطی‌اش در موزه علوم به نمایش گذاشته خواهد شد که یکی از آنها اولین ترکیب کننده صداست. نسل‌های اولیه تجهیزات ارتباطی او توسط ضربه‌های انگشت کنترل می‌شد، اما از سال 2008 او دیگر نمی‌توانست از انگشتان خود استفاده کند، بنابراین آنها یک سیستم عینک ایجاد کردند که این عینک نیز قرار است در موزه قرار گیرد. این عینک دارای یک سنسور بود که وی با فشار دادن گونه خود کنترل می‌کرد. عینک‌ها دارای یک LED مادون قرمز و یک گیرنده بودند و به یک سوئیچ چشمک‌زن آنالوگ متصل شده‌اند که سیگنال‌ها را به یک سوئیچ روشن-خاموش تبدیل می‌کند.

بقیه این وسایل شامل کتابخانه کتاب‌های مرجع شخصی او، شرط‌بندی‌های علمی که او را اثر انگشت آنها را امضا کرده، پایان‌نامه دکتری، مدال‌ها و یادبودهای زندگی‌اش می‌شود.

یان بلاتچفورد، مدیر موزه علوم لندن در این مورد گفت: با حفظ دفتر هاوکینگ و محتوای تاریخی آن، نسل‌های آینده می‌توانند دنیای یک فیزیکدان برجسته جهان را به چشم ببینند.

وی افزود: هاوکینگ از قوانین پزشکی سرپیچی کرد تا قوانین فیزیک را از نو بنویسد و قلب میلیون‌ها نفر را لمس کند. به نظر ما وسایل او در موزه می‌تواند الهام‌بخش فیزیکدانان بعدی ما باشد.

مجموعه بزرگی از عکس‌ها، مقالات و نامه‌نگاری‌های استیون هاوکینگ با پاپ‌ها، روسای جمهور آمریکا و دانشمندان برجسته مثل کیپ تورن و راجر پنروز، برندگان جایزه نوبل شامل این وسایل خواهد بود. با این اقدام، مقالات هاوکینگ نیز به آرشیو ۱۰ هزار صفحه‌ای کمبریج که شامل مقاله‌های آیزاک نیوتن و چارلز داروین هم می‌شود، اضافه خواهد شد.

لوسی، رابرت و تیم هاوکینگ، فرزندان استیون، در این مورد گفتند: بسیار خوشحالیم که این دو نهاد مهم کارهای پدر ما را برای نسل‌های بعدی حفظ می‌کنند و میراث او را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار می‌دهند.

استیون هاوکینگ زاده ۸ ژانویه ۱۹۴۲، فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده انگلستانی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود که با وجود مشکلات حرکتی، بیش از 40 سال، فعالیت علمی داشت. کتاب‌ها و همایش‌هایش او را به یک چهره محبوب، تبدیل کرده بود. او عضو جامعه سلطنتی هنر و نیز، عضو ثابت جامعه اسقفان دانشمند بود و در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا را گرفت. او در ۱۴ مارس ۲۰۱۸ درگذشت.

کد خبر: 1097786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =