آقایان انصافا تعریف واژه سوپرجام را می‌دانید؟

با اعلام سازمان لیگ دیدار سوپر جام فصل گذشته با تاخیری یک ساله در تاریخ ۳۰ خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ در همه جای دنیا سوپرجام پیش درآمد فصل جدید فوتبالی محسوب میشود و معمولا چند روز پیش از آغاز فصل جدید بین تیم های قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی فصل گذشته برگزار میشود. اکنون در اتفاقی نادر و به یادماندنی سوپرجام فصل گذشته ایران قرار است پس از گذشت ۲۳ هفته از لیگ برتر و در بحبوحه هفته های پایانی لیگ روز سی ام خرداد ماه برگزار شود.

جام دل بخواهی فوتبال ایران

سوپرجام در ایران تاریخ چندانی ندارد. پیش از دهه ۸۰ و زمانیکه فوتبال ایران بیش از حالا دو قطبی بود و معمولا جام های فوتبال ایران به پرسپولیس و استقلال میرسید برای جلوگیری از برگزاری دربی و دردسرهایش سوپرجام برگزار نمیشد. رفته رفته با آمدن قطب های جدید در فوتبال ایران فدراسیون محمد دادکان از سال ۸۴ تصمیم به برگزاری سوپرجام گرفت. در این ۱۶ سال سوپرجام بارها به دلایل مختلف لغو شده است و در سالهایی نیز که آقایان حوصله برگزاری مسابقه را داشتند دیدارهایی نیز انجام شده به گونه ای که با گذشت ۱۶ سال از تاسیس سوپرجام ایران این مسابقه تنها ۵ بار برگزار شده است.

یا زنگی زنگ یا رومی روم

سال ۸۴ و در اولین دوره برگزاری سوپر جام تیم صباباتری تهران با شکست فولاد خوزستان قهرمان شد. سال ۸۵ دیدار استقلال و سپاهان برگزار نشد. سال بعد دیدار سایپا و سپاهان به دلیل تغییر ورزشگاه از سوی دو تیم تحریم شد و برگزار نشد. سال ۸۷ با قهرمانی پرسپولیس در لیگ و استقلال در جام حذفی باز هم سوپرجامی در کار نبود. این رویه تا سال ۹۴ ادامه پیدا کرد و در این سال نیز دیدار سپاهان و ذوب آهن لغو شد. بلاخره در ۲۹ تیر ۹۵ سوپرجام ایران پس از ۱۱ سال با دیدار استقلال خوزستان و ذوب آهن از سر گرفته شد. سال ۹۶ در سومین دوره برگزاری پرسپولیس با شکست نفت تهران قهرمان شد. سال ۹۷ با قهرمانی پرسپولیس در لیگ و استقلال در جام حذفی قرار بود دو تیم در تاریخ ۲۹ تیر ۹۷ سوپرجام ایران را برگزار کنند که در آن زمان با وجود از پیش مشخص بودن زمان سوپرجام استقلال برای گذراندن اردوی آمادگی به ترکیه سفر کرد. کمیته انضباطی به علت حاضر نشدن استقلال در زمین مسابقه بازی را سه برصفر به سود پرسپولیس و این تیم را قهرمان اعلام کرد. سال ۹۸ نیز با دبل قهرمانی پرسپولیس در لیگ و حذفی بدون برگزاری مسابقه سوپرجام به این تیم رسید. ششمین دیدار سوپر جام ایران باید فصل گذشته بین پرسپولیس و تراکتورسازی برگزار میشد اما به دلایل مختلف برگزار نشد. حالا با گذشت تقریبا یکسال از زمان برگزاری این مسابقه مسئولین در اقدامی عجیب و در کوران رقابت های لیگ تصمیم به برگزاری این دیدار گرفته اند تا خنده بازار فوتبال ایران کامل شود.

تضعیف پرسپولیس یا جام اسنپی

در حالیکه پرسپولیس و سپاهان رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی در هفته های پایانی لیگ دارند طرفداران این تیم معتقدند مسئولین فدراسیون با برگزاری دیدار اضافه قصد خسته کردن پرسپولیس را دارند این در حالیست که تا همینجای فصل پرسپولیس به دلیل حضور در فینال آسیا و مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۷ بازی بیش از سپاهان انجام داده است و دیدار سوپرجام هشتمین بازی اضافه آنها نسبت به طلائی پوشان خواهد بود. از سوی مقابل هواداران رقبای پرسپولیس اعتقاد دارند که فدراسیون قصد دارد با برگزاری این دیدار یک جام به پرسپولیس اهدا کند.

جو این فوتبال را مسموم تر نکنید

حقیقت این است که با این تصمیم گیری های عجیب و خنده دار مسئولین فدراسیون فوتبال ایران تنها اختلافات و دشمنی های هواداران تیم ها شعله ور و فضای سالم این ورزش مسوم تر میشود. در همین چند هفته اخیر اتفاقات زیادی در این فوتبال رخ داد. در دو سفر پرسپولیس به اصفهان کار به جایی رسید که در اقدامی عجیب به اتوبوس حامل بازیکنان پرسپولیس حمله شد و امنیت جانی اعضای این باشگاه به خطر افتاد.

اینکه آقایان عمدا و از روی برنامه قصد مسموم کردن جو فوتبال را دارند بحثی مفصل است اما اگر خلاف این قضیه باشد و عمدی در کار نباشد بدون شک نتیجه این تصمیمات ناخواسته مسئولین فوتبال چیزی جز تباهی و سیاهی نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1098037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =