گروه A؛ جدال آتزوری با حریفانی سرسخت

نخستین گروه جام ملت‌های اروپا جایی است که تیم های ایتالیا، ترکیه، ولز و سوئیس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا با یک سال تأخیر سرانجام از روز جمعه، یست‌ و یکم خردادماه آغاز خواهد شد، دوره‌ ای متفاوت از ادوار قبلی که دوازده شهر مختلف قاره اروپا میزبان این بازی ها خواهند بود.

ایتالیا

ایتالیا به عنوان مدعی اول این گروه از شرایط بسیار مطلوبی برای این مسابقات برخوردار است. آتزوری که یکی از غایبان بزرگ جام جهانی بود پس از روی کار آمدن مانچینی و ایجاد تحول در ترکیب این تیم، حالا تبدیل به یکی از قدرتمندترین تیم های حاضر در مسابقات یورو ۲۰۲۰ شده است. ایتالیا در راه صعود به مسابقات یورو تمام بازی های مقدماتی را با برد پشت سر گذاشت تا قدرتش را به رخ حریفان بکشد. تیم روبرتو مانچینی از مدعیان قهرمانی یورو به حساب می‌آید اما این موضوع به این مفهوم نیست که کار آسانی برای صعود از گروه یک خواهد داشت. سطح فنی تیم‌ها در این گروه نزدیک است و پیش‌بینی می‌شود سرنوشت صعود تیم‌ها در این گروه هم تا روز پایانی چندان روشن نباشد.

بازیکنان کلیدی

تیم ملی ایتالیا با پوست اندازی که در ترکیب خود داشته اکنون سرشار از بازیکنان جوان و با انگیزه است. بازیکنانی چون نیکولو بارلا بهترین هافبک فصل سری آ، استفانو سنسی ستاره تیم اینتر، آلساندرو باستونی یکی از بهترین مدافعان اروپا، چیرو ایموبیله مهاجم گلزن لاتزیو و لورنزو اینسینیه کاپیتان ناپولی که با سرعت، انگیزه و قدرت بازیسازی‌اش می‌تواند قفل هر خط دفاعی‌ ای را بشکند. ایتالیا با وجود چنین بازیکنانی یکی از شانس های اصلی کسب مقام قهرمانی در این دوره خواهد بود.

ترکیه

ترکیه که مانند ایتالیا یکی از غایبان جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است نیز با پوست اندازی و تغییراتی که در تیمش ایجاد کرده است می تواند یکی از شگفتی سازان این جام لقب بگیرد. تاخیر یک ساله در برگزاری مسابقات بیش از هر تیم دیگری ترکیه را خوشحال کرد چرا که سال گذشته این تیم چند بازیکن خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت بازیکنانی که اکنون عصای دست گونش هستند. رمز موفقیت ترکیه در راهیابی به یورو ۲۰۲۰، خط دفاعی قدرتمندش بود که با حضور کاباک از لیورپول، دمیرال از یوونتوس و سویونچو از لستر از کیفیت بالایی برخوردار است. نگرانی اصلی ترک ها در خط حمله است جایی که توسون مصدوم است و ایلماز در این اواخر فرم مطلوبی نداشته است.

بازیکنان کلیدی

اوزان کاباک و اوکای یوکوسلو، دو بازیکنی هستند که انتظار می‌رود پررنگ‌ترین نقش را در برای تیم ملی‌شان در یورو ۲۰۲۰ ایفا کنند. چنگیز اوندر هافبک رم و ساگلار سویونچو مدافع تیم لسترسیتی دیگر بازیکنان مهم تیم ملی ترکیه در این بازی ها خواهند بود.

سوئیس

شاگردان ولادیمیر پتکوویچ بعد از حضور موفق در جام جهانی قطعا نمی خواهند که در مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ حذف شوند و حضور در مرحله حذفی مسابقات کمترین هدف آنها خواهد بود. هرچند خداحافظی استفان لیخشتاینر مشکل بزرگی در خط دفاع تیم سوئیس ایجاد کرده است اما آن‌ها ریکاردو رودریگز سرسخت را در دفاع دارند که کار را برای مهاجمین حریف سخت می‌کند. نقطه قوت سوئیس خط میانی قدرتمند این تیم است که با حضور ژاکا در کنار شقیری می‌توانند وسط زمین را در اختیار بگیرند. بزرگترین ضعف سوئیس در گلزنی است. نیمی از گل‌های زده آنها در دور مقدماتی مقابل جبل الطارق بوده است.

بازیکنان کلیدی

سوئیس بر خلاف تیم های دیگر گروه بازیکنی را در اختیار ندارد که تمام بار تیم را به دوش بکشد اما نقطه قوت آنها کار گروهی است. وجود بازیکنانی چون گرانیت ژاکا، شکردان شقیری و ریکاردو رودریگز از آنها تیم خوبی را ساخته‌ است.

ولز

شاید در نگاه اول ولز را ضعیف ترین تیم این گروه بدانیم اما باید بدانیم که ولزی‌ها پنج سال پیش شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند و تنها تیمی که توانست جلوی پیشروی آنها را بگیرد پرتغال بود که در نهایت قهرمان آن دوره شد. نقطه قوت این تیم خط دفاع قدرتمند آنها است که به سختی اجازه گلزنی به حریفان را می‌دهد باخت ۳-۱ مقابل بلژیک تنها مسابقه از سال ۲۰۱۳ تا امروز بوده که آنها این اندازه گل دریافت کرده‌اند. اما بزرگترین ضعف تیم ولز درون دروازه‌اش است که هر سه دروازه‌بان دعوت شده به تیم، در فصل گذشته به دلیل مصدومیت فرم مطلوبی نداشته‌اند.

بازیکنان کلیدی

قطعا با شنیدن نام تیم ملی ولز اولین بازیکنی که به یاد ما می آید گرت بیل ستاره رئال مادرید و تاتنهام است. بیل که در دوره قبلی مسابقات جام ملت های اروپا ستاره درخشان تیمش بود در این دوره نیز امیدوار است بتواند برای تیمش مثمرثمر باشد. یکی دیگر از مهمترین بازیکنانی که شانس ولزی‌ها را برای صعود افزایش می‌دهد، آرون رمزی، هافبک تیم فوتبال یوونتوس است که این روزها در شرایط مطلوبی به سر می برد.

برنامه کامل بازی‌های گروه A

هفته اول

ترکیه - ایتالیا: جمعه ۱۱ ژوئن/ ۲۱ خرداد، رم (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)
ولز- سوئیس: شنبه ۱۲ ژوئن/ ۲۲ خرداد، باکو (ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران)

هفته دوم

ترکیه - ولز: چهارشنبه ۱۶ ژوئن/ ۲۶ خرداد، باکو (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
ایتالیا - سوئیس: چهارشنبه ۱۶ ژوئن/ ۲۶ خرداد، رم (ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران)

هفته سوم

ایتالیا - ولز: یکشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد، رم (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)
سوئیس - ترکیه: یکشنبه ۲۰ ژوئن/ ۳۰ خرداد، باکو (ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران)

انتهای پیام/

کد خبر: 1098354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =