ایران و کی‌روش دور یا نزدیک

با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال قرارداد اسکوچیچ به پایان رسیده است لذا گمانه زنی‌ها برای جانشین احتمالی او همچنان ادامه دارد. در این شرایط بحث بازگشت کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی که تجربه ای ۸ ساله در فوتبال ایران را دارد هم مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ با اعلام رئیس فدراسیون فوتبال قرارداد اسکوچیچ به پایان رسیده است لذا گمانه زنی‌ها برای جانشین احتمالی او همچنان ادامه دارد. در این شرایط بحث بازگشت کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی که تجربه ای ۸ ساله در فوتبال ایران را دارد هم مطرح شده است.

کی روش محبوب هواداران فوتبال در ایران

کارلوس کیروش نامی آشنا برای هواداران تیم ملی در ایران هست و مردم فوتبالی در ایران با او خاطرات شیرین زیادی را تجربه کرده اند. مردی با  سابقه حضور در یکی از برترین باشگاه های فوتبال دنیا یعنی رئال مادرید و تجارب ارزنده ی دیگر با تیم ملی پرتغال کلمبیا و تیم ملی ایران.
البته ایران و تیم ملی ایران قطعا برای کی روش متفاوت تر از بقیه گزینه‌ها بوده است. جایی که او دو بار پیاپی با این تیم به عنوان تیم اول به دو جام جهانی صعود کرد. جایی که او واقعا جنگید و بادست‌های گره کرده پیروزی ایران در خاک کره جنوبی را فریاد زد. جایی که او در تقابل با هموطنانش در جام جهانی، ۹۰دقیقه فریاد می‌زد.

او با یوزهای ایرانی تیم ملی کشورش را متوقف کرد و ....

قطعا ایران و مردمانش و فوتبالش تجربه ای متفاوت و خاص برای این مرد کهنه کار پرتغالی بود. و دوستی دو طرفه ای را بین او و هواداران ایجاد کرده بود.

مخالفین کیروش گله‌مند از اخلاقش هستند

کی روش پرتغالی بار دیگر گزینه تیم ملی ایران شده است. گرچه موافقین او بسیارند اما اخلاق تند او و تقابل با برانکو و مواردی از این قبیل از جمله نقدهایی هستند که اندک مخالفانش در پوشه خود برای حمله به وی آماده کرده اند. اما باید موافقین و مخالفین و هواداران به این نکته توجه کنند که قرارداد و متن قرارداد و تعهد دو طرف به تک تک بندهای آن خود به خود هر گونه تنش و یا گاردگیری را از طرف هر سرمربی دور خواهد کرد. که قطعا هر گونه بحث و جدلی اگر از طرف کی روش مطرح شده برای منافع تیم ملی و فوتبال ایران بوده است.
با این وجود سئوالی در ذهن به وجود می اید که ،چه می‌شود و یا چرا وقتی شخصی بنام کی روش که فردی تمام حرفه ای بوده و از فوتبالی تمام حرفه ای با اخلاقیات حرفه ایا به فوتبال ایران می گذارد بعد از مدت کوتاهی حرفه ای بودن و اخلاقیات حرفه ای را فراموش می کند و رفتاری از خودبروز می دهد که الان مخالفانش انان را نقطه منفی می بینند و از ان ها برای مخالفت با آمدن دوباره وی به فوتبال ایران استفاده می کنند؟

در جواب باید گفت: کی روش هم بعد از مدتی می شود محصول فوتبال ما. یا به تعبیری کی روش  برامدی از فوتبال ما می شود فوتبالی که خالق موارد عجیب غریبی بوده و کی روش را مجبور کرده است تا خود را با آن وفق دهد.پس نباید زیاد بر کی روش و اخلاقش خرده گرفت.

قرعه کشی نهایی تعیین کننده تغییرات خواهد بود

در بحث بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران به جای دراگان اسکوچیچ، ریاست فدراسیون فوتبال گفته است که: بحث ادامه ی همکاری با اسکوچیچ در نشست هیات رییسه مطرح خواهد شد و در صورت موافقت اعضای هیات رییسه به همکاری خود  با این مربی کروات ادامه خواهند داد و اگر نظر هیات رییسه نظری غیر از این مربی باشد با مربی جدید وارد مذاکره خواهند شد.

البته باید پذیرفت که بر اساس قانون بالاترین مرجع تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال هیات رییسه است و خادم هم می خواهد هیات رییسه در مورد اسکوچیچ تصمیم بگیرد نه خودش چون اگر شخص عزیزی خادم مستقیم وارد عمل شود باید تبعات احتمالی بعدی آن را بپذیرد.

البته قبل از عزیزی خادم، مهدی تاج ریاست وقت فدراسیون فوتبال، قراردادی را با ویلموتس بلژیکی امضا کرد که پس از مدت کوتاهی به جدایی این مربی بلژیکی انجامید و این مربی فدراسیون فوتبال را محکوم به پرداخت غرامت سنگینی به نفع خود کرد.
 موضوع دیگر بحث قرعه آینده تیم ملی با توجه به سید بندی می‌باشد که می تواند تیم ملی فوتبال را در قرعه ای آسان قرار دهد و اگر این طور شود شاید شانس مربی کروات برای ماندن بیشتر باشد.

تیم ملی ایران نیاز به مربی بزرگ دارد

تیم ملی ایران که جایگاه دوم آسیا را بعد از ژاپن در اختیار دارد و همواره یکی از بهترین تیم‌های آسیا بوده و هست. علاوه بر این تیم ملی فوتبال ایران، نسلی از بهترین بازیکنان فوتبال را در دهه اخیر به همراه دارد بازیکنانی مانند مهدی طارمی، سردار آزمون، بیرانوند، پورعلی گنجی، محمدی، ترابی و قایدی و....بسیاری دیگر که هنوز امیدوارند با درخشش در لیگ، پیراهن تیم ملی را بر تن کنند. چنین تیمی با این همه پتانسیل که سودای قهرمانی آسیا و صعود به دور دوم نسابقات جام جهانی را در سر دارد، قطعا باید در کنار چنین بازیکنان بزرگی، مربی بزرگ و امکانات زیر ساختی بزرگ را برای برآورده کردن آرزوهایش می طلبد.

شانس کی روش برای نیمکت تیم ملی بیشتر از سایر گزینه‌هاست

درست از همان زمان که بحث اتمام قرارداد اسکوچیچ مطرح شد، اسامی زیادی از مربیان برای حضور در تیم ملی ایران مطرح شد؛ از مربیانی چون آندره استراماچونی گرفته تا گابریل کالدرون، اما قطعا کی روش به واسطه هشت سال حضورش در تیم ملی و دو صعود متوالی به جام‌های جهانی برزیل و روسیه بیش از سایر گزینه‌ها مطرح بوده و از شانس بیشتری برخوردار هست.
چرا که علاوه بر پیشینه خوب کی روش با تیم ملی، بزرگان تیم که الان از بازیکنان تاثیر گذار تیم هستند شروع کارشان در تیم ملی در زمان کی روش بوده و اولین بار توسط ایشان به تیم ملی دعوت شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =