چراغپور: تیم ملی فوتبال ایران در گروه پیچیده‌ای قرار دارد

کارشناس فوتبال درباره حریفان تیم ملی ایران در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی و حریفان تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: در گروهی قرار گرفته ایم که شبیه لاتاری و بخت آزمایی است و نمی‌توان اکنون جدول را تحلیل کرد. تیم ملی فوتبال در گروه پیچیده‌ای  است. تیم‌های ملی سوریه، عراق، لبنان و امارات ۴ نوع فوتبال مختلف را ارائه می‌دهند.

او ادامه داد: اولین صحبت من درباره ترتیب بازی‌ها است که باید در ابتدا با سوریه و سپس با عراق بازی کنیم. فاصله این بازی‌ها ۴ - ۵ روزه است. ۲ بازی اول می‌تواند ما را  از لحاظ برخی از مسائل با مشکلاتی مواجه کند. تیم‌های ملی سوریه و عراق متکی به فوتبال خشن، درگیرانه و تکنیک پایین هستند و این می‌تواند زنگ خطر برای تیم ملی در ۲ بازی ابتدایی باشد. به هر حال تیم ملی باید مراقب باشد که  هیچ مصدومی ندهد تا با تمام توان به مصاف کره جنوبی و امارات برود.  

تیم های ملی سوریه و عراق برای ما  دام گذاشته اند

چراغپور گفت: تیم ملی امارات پتانسیل و شانس این را دارد که در رتبه دوم یا سوم گروه قرار بگیرد. به نظرم شانس امارات از کره جنوبی خیلی بیشتر است. اولین استراتژی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران باید این باشد که بازیکن مصدوم در ۲ بازی ابتدایی خود ندهیم. تیم‌های سوریه و عراق دام استراتژیک برای ما گذاشته اند. نباید کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران تمام  داشته های خود  را در یک ردیف بگذارد. دیدار با امارات سخت است، اگرچه برخی از تیم‌های همگروه ما ضعیف هستند. روز اول بازی‌ها به گونه‌ای است که از لحاظ امتیاز و رتبه بندی تیم‌ها با امتیاز صفر کار خود را شروع می‌کنند، همین باعث می‌شود از بازی اول تیم ها جنگنده ظاهر شوند.

تیم های عربی برای هم بازی می کنند 

او افزود: تیم‌های سوریه و عراق در سید ۳ و ۴ هستند و ما در سید یک هستیم، اما نباید سید بندی ملاک قرار بگیرد. زمانی که برابر این ۲ تیم بازی می‌کنیم نباید گل بخوریم، زیرا آن‌ها با تمام توان خود بازی می‌کنند و ما باید هوشیار باشیم که نیروی خود را حفظ کنیم. همیشه تیم‌های عربی برای هم بازی می‌کنند. بازیکنان تیم ملی عراق در بازی قبلی برابر ما سر یک اوت دستی چقدر خودشان را به زمین و زمان زدند. تکلیف تیم ملی لبنان هم مشخص است.

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال امارات ویژه و خاص است و این خطر را به وجود می‌آورد که در دور برگشت تمام تیم‌های عربی در خدمت امارات باشند. اگر جدول امتیازات و تفاضل گل نزدیک باشد این خطر برای ما به وجود می آید که در جدول ۶ تیمی با یک یا ۲ گل کمتر از صعود به جام جهانی باز بمانیم. بازیکنان و کادر فنی باید این موضوع را جدی بگیرند و در هر بازی با زدن گل زیاد تفاضل گل خود را بالا ببرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1101605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =