نحوه ارزیابی محصولات دانش‌بنیان جهت تجاری‌سازی و دفاع از رساله دکتری

دستورالعمل «جزئیات ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی» از سوی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی طی دستورالعملی «شیوه نامه اجرایی ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها ابلاغ کرد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در این دستورالعمل تأکید کرده، «شیوه نامه اجرایی  ارزیابی و تأیید محصولات دانش‌بنیان منجر به تجاری‌سازی با تأیید معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی جهت پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری» در راستای تحقق مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی برای دستیابی به دانشگاه حل مسأله و کارآفرین تدوین و ابلاغ شده است.  

براساس این دستورالعمل در راستای تولید دانش فنی، ارائه نمونه محصول اولیه و فروش خدمات براساس شاخص های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یا معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری جهت بررسی فرآیند دفاع فناورانه به عنوان شرط لازم و کافی است.

در بندهایی از این دستورالعمل آمده است: برای اخذ شرایط دفاع از رساله دکتری تیم رساله می تواند پس از ساخت نمونه اولیه/خدمت (فروش خدمات) متناسب با شاخص های مورد نظر برای اخذ تأییدیه مجوز دانش بنیان اقدامات لازم را از طریق سامانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت دریافت تأییدیه مجوز دانش بنیان انجام دهند.

همچنین تیم رساله می تواند پس از ساخت نمونه اولیه/فروش خدمات، درخواست بررسی سطح دانش بنیانی محصول یا خدمات خود را پس از تأیید معاونت پژوهش و فناوری واحد ذیربط از طریق سامانه پژوهشیار به دبیرخانه شورای مدیریت فعالیت های دانش بنیان دانشگاه ارسال کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه منوط به ارائه مستندات لازم، مجوز دانش بنیان شرکت های دانش بنیان سطح یک بالاتر از 7 امتیاز پژوهشی و شرکت دانش بنیان سطح 2 را برابر کسب 7 امتیاز پژوهشی به حساب آورده و مجوز کفایت علمی لازم برای پیش دفاع و دفاع از رساله دکتری را برای متقاضی صادر می کند.

مجوز دانش بنیان سطح 3 حائز امتیاز برای کسب شرایط لازم برای پیش دفاع و دفاع نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =