وزیر امور خارجه باید مرد میدان و مذاکره باشد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: وزیر امور خارجه باید مرد میدان باشد یعنی دارای شجاعت لازم برای احقاق حقوق ملت ایران بوده و با یک تشر ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قالب تهی نکند.

«حسین کنعانی مقدم» فعال سیاسی و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های دولت کارآمد گفت: رئیس جمهور منتخب در ابتدا باید به وعده‌هایی که در انتخابات داده است عمل کند؛ یکی از این وعده‌ها تشکیل دولت فراجناحی بود بنابراین باید تلاش کند که وزرای خود را فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی انتخاب کند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید جهادی و انقلابی باشد افزود: اعضای هیئت دولت منتخب باید امتحان خود را در این زمین پس داده باشند.

کنعانی مقدم با بیان اینکه شخصی که فاسد است نمی‌تواند با فساد مبارزه کند اظهار کرد: اگر رئیسی بخواهد دولت ضدفساد تشکیل دهد باید تمام وزایش را از میان افرادی انتخاب کند که علاوه بر داشتن سابقه مبارزه با فساد، افراد سالمی باشند و نباید افرادی که در پرونده‌های گذشته‌شان نقطه ابهام یا لکه ننگی وجود دارد را وارد عرصه دولت کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در مسائل اجرایی کشور به همه نیروهای کارآمد و توانمند برای حضور در دولت نیاز داریم، باید شایسته‌سالاری را در انتخاب کابینه مورد توجه ویژه قرار دهد. توجه به مواردی مانند اینکه فردی وابسته به شخصیتی خاص یا سفارش شده یک جناح است یا یک دستگاه خاص به دنبال قرار دادن آدم خود در دولت است، باعث می‌شود دولتی ناکارآمد تشکیل شود.

وی با بیان اینکه هفت شاخص عمده برای کارآمدی دولت باید مورد توجه قرار گیرد افزود: اعضای هیئت دولت باید باتقوا، متخصص، متعهد، متدین، اهل تحول و تحول‌خواه، دارای تدبیر و اندیشه، دارای توانایی لازم در امور اجرایی برای تشکیل یک دولت چابک و توانمند باشند.

کنعانی مقدم درباره ویژگی‌های وزیر امور خارجه کارآمد گفت: وزیر امور خارجه باید دارای تجربه کافی در زمینه مسائل دیپلماتیک بوده و تخصص لازم برای مشارکت در تعاملات بین‌المللی و توانایی دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه وزیر امور خارجه نمودی از تمام توانمندی‌های یک ملت در عرصه بین‌المللی است ادامه داد: وزیر باید در عین حال که اهل مذاکره است، مرد میدان نیز باشد یعنی دارای شجاعت لازم برای احقاق حقوق ملت ایران بوده و با یک تشر ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی قالب تهی نکند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =