اقدام دانشگاه آزاد در همگرایی شاخه‌های مختلف علوم در جهت کسب‌وکار دانشجویی

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح پلیس هوشمند گفت: هوشمندی سبب ارتقای عمومی خواهد شد. احتمال فساد را کاهش می‌دهد و رضایت عمومی را بالا خواهد برد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رویداد تبادل فرصت‌های پژوهشی پلیس هوشمند با باشگاه پایش و آئین آغاز به فعالیت تیم تخصصی پلیس هوشمند باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان سه‌شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. 

محمد مهدی‌نژاد معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح پلیس هوشمند را یکی از الزامات تحول جهان به سمت جهان سایبری دانست و اظهار کرد: در فضای آنالوگ امکانات محدود هستند. برخی معتقدند ما ابتدای راه فضای سایبر هستیم و چیزی که در آینده اتفاق خواهد افتاد، بسیار پیچیده‌تر خواهد بود. 

وی با بیان این که سیستم هوشمند، سیستمی است که به تناسب وضعیت، تصمیمات هم تغییر می‌کند، افزود: هوشمندی سبب ارتقای عمومی خواهد شد. احتمال فساد را کاهش می‌دهد و رضایت عمومی را بالا خواهد برد. 

مهدی نژاد با اشاره به این که بخشی از هوشمندسازی، فعالیت‌های تکنیکی است، گفت: اگر به دنبال هوشمندسازی هستیم هم باید مدیریت راهبردی و هم قدرت تکنیکی داشته باشیم تا بتوانیم در این راه موفق باشیم.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر این که باید یاد بگیریم چگونه از ظرفیت‌های ملی استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی، کار شایسته‌ای است که باعث همگرایی شاخه‌های مختلف علوم می‌شود و مبنای کسب‌وکار دانشجویانی قرار گیرد که در این زمینه پژوهش انجام داده‌اند. 

وی با بیان اینکه همه سازمان‌ها باید با دانشگاه‌ها همکاری داشته باشند، افزود: البته هر دو طرف باید نقش خود را به درستی و با کیفیت انجام دهند. مسائل را با توجه به نیازهای آینده پیش ببرند و فعالیت‌های خود را سرعت ببخشند. 

مهدی‌نژاد با اشاره به این که سطح توقعات از دانشگاه معقول باشد، یادآور شد: برخی مراحل باید در شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه پیدا کند. دانشگاه اگر برای رفع مشکلات علمی خودش در راستای اهداف کاربردی راهکارهایی پیدا کند، کفایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =