وزیر کشور باید تحول‌گرایی دولت آینده را در استان‌ها نهادینه کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور باید بتواند رویکرد تحول‌گرا در دولت آینده را در شبکه گسترده استانداری و فرمانداری که مانند شریان‌های دولت در استان‌ها وشهرستان‌های کشور هستند جاری و نهادینه کند.

«علی‌اکبر کریمی» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ درباره ویژگی‌های دولت کارآمد گفت: همانگونه که رئیس جمهوری منتخب ملاک‌های خود را برای اعضای کابینه اعلام کرد، وزرا باید مردمی و فسادستیز باشند و شبکه مدیریتی در کشور به گونه‌ای چیده شود که این دولت بتواند مطالبات و انتظارات گسترده مردمی را برآورده کند.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مردم مقابله با فساد و ریشه‌کن کردن آن از ساختار اداری و نظام اقتصادی کشور است ادامه داد: بنابراین اعضای کابینه باید از روحیه فسادستیزی کافی برای پاسخگویی به این خواسته برخوردار باشند.

کریمی درباره ویژگی‌های وزیر کشور کارآمد گفت: هر کدام از وزارت‌خانه‌ها شرایط تخصصی خود را دارند. با توجه به اینکه وزارت کشور نقش مستقیم در اداره امور استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق دارد، حجم قابل توجهی از بار شبکه مدیرتی دولت بر عهده آن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی انتخاب یک فرد مطلع و آشنا به این وزرات‌خانه که در انتخاب و چینش استانداران و فرمانداران و شبکه مدیران استانی و شهرستانی بتواند به شایستگی عمل کند را بسیار مهم دانست و افزود: باید در دولت آینده به جایگاه این وزارت‌خانه توجه کرده و کسی در این منصب قرار گیرد که ویژگی‌های مذکور را داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر کشور باید بتواند رویکرد تحول‌گرا در دولت آینده را در شبکه گسترده استانداری و فرمانداری که مانند شریان‌های دولت در استان‌ها و شهرستان‌های کشور هستند جاری و این تغییر رویکرد را در سطح گسترده شبکه مدیران نهادینه کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1101662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =