ستاره‌های سابق سرخابی درباره دربی ۹۶ چه می‌گویند

دیدگاه پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس درباره دربی حساس امروز شنیدنی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، هرچه به سوت آغاز شهرآورد نزدیک تر می شویم حساسیت و هیجان بین هواداران دو تیم بیشتر می شود. این موضوع در مورد پیشکسوتان سرخابی نیز صادق است. برخی از ستاره های سابق این دو تیم در چند روز اخیر صحبت هایی در مورد دربی پایتخت داشته اند که از نظر می گذرانیم.

داوود سیدعباسی: سرمربیان تیم‌های استقلال و پرسپولیس اگر گوشت یکدیگر را بخورند استخوان هم را دور نمی‌اندازند

سال‌هاست در فوتبال ایران واژه احترام متقابل به هم اعتبارش را از دست داده است. این انتظار از بهترین تیم‌های ایران وجود دارد که به همدیگر توهین نکنند اما تا زمانی که متولیان امر قوانین بازدارنده‌ای برای این قبیل رفتارها تصویب نکنند شاهد ادامه آن خواهیم بود.

این بازی با تمامی بازی‌هایی که دو تیم در طول فصل برگزار می‌کنند، تفاوت زیادی دارد. اگر مصاف دو تیم در چارچوب جام حذفی باشد حساسیت آن مضاعف می‌شود و دیدار فردا هم در قالب این جام است. بنابراین هر دو تیم بی‌گدار به آب نمی‌زنند و با احتیاط بازی خواهند کرد. البته تیمی که بیش از اندازه احتیاط کند بخت کمتری برای پیروزی خواهد داشت.

فرزاد آشوبی: دربی جذابی در انتظار هواداران است

پیشکسوت سرخابی ها در مورد دربی ۹۶ تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: با توجه به شرایطی که دو تیم داشته‌اند باید در انتظار مسابقه‌ای تماشایی باشیم. پرسپولیس به لحاظ عملکرد عالی بوده و استقلال نیز در هفته‌های اخیر تیم پرنوسان گذشته نبوده و نمایش قابل قبولی مقابل حریفان داشته است. دو تیم بازیکنان باکیفیت زیادی در اختیار دارند که این موضوع باعث افزایش جذابیت مسابقه خواهد شد.

آشوبی در مورد اینکه کدام تیم را برنده دربی ۹۶ می‌داند، خاطرنشان کرد: نتیجه بازی قابل پیش‌بینی نیست ولی به خاطر یکسری فاکتورها بخت پیروزی پرسپولیس مقابل هر تیمی که در ایران با آن بازی می‌کند، بالاتر است. این ویژگی‌ها باعث خواهد شد تا شانس برتری سرخ‌پوشان از آبی‌ها بیشتر باشد. البته که باز هم نمی‌توان با قطعیت گفت که کدام تیم برنده دربی خواهد شد.

عباس آقایی: شانس پرسپولیس بیشتر است

آقایی با بیان اینکه پرسپولیس از لحاظ فنی و تاکتیکی نسبت به استقلال برتری دارد، تصریح کرد: پرسپولیس در این سال‌ها همیشه روی نوار موفقیت قرار داشته است و حس برنده بودن به خوبی در زمین مسابقه و روی نیمکت سرخپوشان دیده می‌شود. پرسپولیس از لحاظ انسجام و تاکتیک تیمی شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد و اگر مثل خیلی از بازی‌ها روز خوب خود را پشت سر بگذارد، شانس زیادی برای پیروزی در این مسابقه خواهد داشت.

شاهرخ بیانی: تیمی که بتواند تمرکز داشته باشد برنده دربی است

کاپیتان پیشین استقلال در خصوص شرایط این روزهای فرهاد مجیدی تصریح کرد: مجیدی این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. پاداش می دهد، کارهای مدیریتی انجام می دهد و باید در مسائل فنی هم نظارت دقیق داشته باشد. فرهاد سرمربی با تجربه ای است. او سالها در استقلال بازی کرده و کاملاً از این تیم شناخت دارد. بنابراین ارتباط خوبی که او با بازیکنان برقرار کرده، باعث شده تا یک دوستی و صمیمیت خوب بین بازیکنان به وجود بیاید و حالا همه معترض هستند تا بتوانند این بازی حساس را با پیروزی به پایان برسانند.

بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان کرد: در پایان این بازی یک تیم باید از گردونه حذف شود. تیمی که بتواند تمرکز داشته و با آرامش وارد زمین شود و بر اعصاب خود مسلط باشد، به طور حتم برنده این بازی خواهد بود و آرزو دارم به عنوان یک استقلالی، پسران آبی بتوانند در این دیدار به پیروزی رسیده و به فینال جام حذفی راه پیدا کنند.

محمد نیک سیرت: اگر استقلالی‌ها بابت داوری دربی ابراز نگرانی می‌کنند، حق دارند

مهاجم پیشین آبی پوشان بیان داشت: سطح داوری‌ها بسیار پایین است و اشتباهات تاثیرگذار داوران خیلی زیاد شده است؛ و در این میان استقلال بیشترین ضرر را بابت این اشتباهات بزرگ داشته است. در همین چند بازی آخر داوران چند تصمیم اشتباه و تاثیرگذار گرفته‌اند که ضرر آن متوجه استقلال شده است.

اگر استقلالی‌ها بابت داوری دربی ابراز نگرانی می‌کنند، حق دارند و نباید از این اظهار نظر ناراحت شد. مگر در همین دربی گذشته پنالتی روی قایدی سوخت نشد؟ چرا تیم رقیب ناراحت می‌شود وقتی اعضای باشگاه ما ابراز نگرانی می‌کنند.

حشمت مهاجرانی: هافبک‌ها نقش مهمی در دربی دارند

پیشکسوت و کارشناس فوتبال ایران درباره دربی ۹۶ با بیان اینکه شانس برد استقلال و پرسپولیس مساوی است، گفت: دو تیم با احتیاط پا به زمین مسابقه خواهند گذاشت و سعی می‌کنند اول گل نخورند. هافبک‌ها نقش مهمی در بازی فردا دارند.

قیاس دو تیم نمی‌تواند چندان منطقی باشد. طبیعتا هر دو تیم بازیکنان تاثیرگذاری دارند و نکته جذاب این بازی این است که داربی حتما باید برنده داشته باشد. در چنین مسابقاتی کم اشتباه کردن بسیار مهم است و هر تیمی اشتباه کند ممکن است دیگر فرصتی برای جبران نداشته باشد. امیدوارم که یک بازی زیبا را از سوی هر دو تیم ببینیم و هواداران پرسپولیس و استقلال از تماشای این مسابقه لذت ببرند.

فلاحت‌زاده: مجیدی می‌خواهد خودش را ثابت کند

بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: فرهاد مجیدی برای اثبات خودش به باشگاه و هواداران استقلال می‌خواهد به هر شکلی در دربی برنده شود.

وی ادامه داد: استقلال به دلیل از دست دادن قهرمانی لیگ برتر، برای این مسابقه شرایط سختی دارد. به همین دلیل باید به هر طریقی پرسپولیس را شکست داده و در نهایت قهرمانی جام حذفی را به دست آورد. فقط از این راه دل هواداران به دست می‌آید و با تیم آشتی می‌کنند اما مشکلات مدیریتی، اختلاف‌ مدیرعامل و کادرفنی و مسائل مالی کار را برای استقلال سخت‌تر کرده است.

بائو: استقلال ۲ بر یک تیم فوتبال پرسپولیس را شکست می‌دهد

پیشکسوت سرخابی در مورد دیدار دربی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، گفت: ۲ تیم در شرایط خوبی هستند. پرسپولیس به ثبات شخصیتی خوبی رسیده است. استقلال از لحاظ مهره، باکیفیت‌تر از پرسپولیس است. پرسپولیس روند ایده آلی را طی کرده است. دربی دیدار غیر قابل پیش بینی است، اما می‌توانیم به دور از حواشی، از دیدن آن لذت ببریم.

باخت در این دیدار، در روحیه پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر تاثیر بیشتری می‌گذارد. معتقدم در ۹۰ دقیقه، مسابقه تمام می‌شود و کار به وقت‌های اضافه کشیده نمی‌شود. پیش بینی می‌کنم استقلال ۲ بر یک پرسپولیس را شکست می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =