راه‌اندازی دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان

سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز در دیدار با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان از راه‌اندازی دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در این استان با محوریت دانشجویان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، سیدامیرمحجوب سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز در جریان سفر به استان گیلان، در نشستی با مسئولان کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از راه‌اندازی دفتر خبرگزاری ایسکانیوز در این استان با محوریت دانشجویان خبرداد.

محجوب در این نشست که با حضور حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه و فضای مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با دارا بودن بیش از ۱۳ هزار دانشجو باید دارای مخاطب کشوری باشد.

وی افزود: فعالیت‌های جدیدی در خبرگزاری ایسکانیوز شکل گرفته که آموزش، تدوین، نویسندگی و فعالیت‌هایی از این شکل به خبرگزاری اضافه شده است.

سرپرست خبرگزاری ایسکانیوز با تاکید بر اینکه دانشجویان با هر سلیقه‌ای می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند و پس از قبولی در خبرگزاری‌ها و یا سایت‌های معتبر کشوری جذب شوند، گفت: هدف ایسکانیوز جذب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این خبرگزاری است.

محجوب با اشاره به اینکه هدف جدید خبرگزاری ایسکانیوز استفاده از ظرفیت استان‌ها در حوزه رسانه‌ است، تاکید کرد: خبرگزاری ایسکانیوز در مراکز استان‌ها با محوریت دانشجویان راه‌اندازی می‌شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام قاسم قاسمی با اشاره به کارکردهای متنوع رسانه‌ها، همچون آگاهی بخشی و ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، اظهارکرد: رسانه‌ها می‌توانند جایگاه در خور اعتنایی در تکوین، تکامل و نهادینه‌سازی شاخص‌ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه رسانه‌های خبری به عنوان یکی از نهادهای مهم جامعه با تأثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند، واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی خاصی برای مردم خلق می‌کنند، افزود: رسانه‌ها تعیین کننده چشم‌انداز ما از جهان هستند.

قاسمی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها وخبرگزاری‌ها در واقع حلقه رابط بین جامعه و سازمان‌ها یا مردم با مردم هستند، گفت: رسانه‌ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می‌توانند باعث هم‌نوایی، هم‌سویی و نوعی فرهنگ‌سازی بین افراد جامعه به‌ویژه دانشجویان شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در عرصه دانشجویی و مجموع فعالیت‌های دانشجویی رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: تولید محتوای مناسب و آموزش‌های لازم رسانه‌ای در حوزه خبر و رسانه نقش بسیار مهمی دارد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تاکید کرد: کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بسیار فعال هستند. به طوری که استان گیلان جزء ۱۰ استان برتر در حوزه تولید محتوا است.

محسن نیازمند مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه رسانه پدیده‌ای مهم و غیر قابل انکار است، گفت: رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در توسعه و حل مشکلات جامعه دارند و باید از آنها در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی استفاده شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فضای دانشجویی بهترین بستر برای شناسایی استعدادهای هنرمندان در بخش‌های مختلف است، تاکید کرد: ششمین جشنواره هنری ققنوس در گیلان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره ققنوس را شناسایی استعدادها و در کنارآن شناسایی و توانمندسازی افراد در عرصه هنر دانست و گفت: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره، جهت‌گیری مناسب برای تولید اثرات فاخر انقلابی در زمینه تئاتر، شعر، طراحی پوستر و عرصه‌های مختلف هنری است.

نیازمند با اشاره به اینکه فعالیت جشنواره هنری ققنوس از فردا در رشت آغاز می‌شود، تاکید کرد: با برگزاری این جشنواره‌ها، نیروهای دانشجویی و بسیجی می‌توانند نیازهای عرصه انقلاب را تولید کرده و از زبان هنر برای معرفی آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب استفاده کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان گفت: تلاش ما این است تا پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان بتوانند مسیر هنری خود را طی کرده و در جهت موفقیت‌های روز افزون گام بردارند.

راه‌اندازی دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

راه‌اندازی دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

راه‌اندازی دفتر ایسکانیوز در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =