نتایج بازی‌های لیگ برتر | جشنواره گل پرسپولیس در زمین ماشین سازی / برتری استقلال با یک گل

هفته بیست و هشتم لیگ برتر امشب با برگزاری هشت بازی‌ همزمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ هفته بیست هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران امشب از ساعت ۲۱:۱۵ با برگزاری هشت دیدار به صورت همزمان در شهرهای مختلف پیگیری شد. شرایط حساس صدر جدول در جنگ پرسپولیس و سپاهان بر سر قهرمانی و تلاش چند تیم برای گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان و شاید از این‌ها داغ‌تر جنگیدن برای ماندن در لیگ مولفه هایی است که تنور بازی های امشب را داغ کرده کرده بود.

ماشین سازی ۰ - پرسپولیس ۵

گل ها

پرسپولیس: مغانلو(۱۳)-(۹۰)، عبدی(۲۴)-(۵۱)، نوراللهی(۴۴)

ماشین سازی:_

در یکی از مهم ترین دیدارهای امشب پرسپولیس صدر جدولی مهمان تیم سقوط کرده ماشین سازی بود که در پایان موفق شد این تیم را با پنج گل شکست دهد و علاوه بر تداوم صدرنشینی، تفاضل گل خود را نیز بهبود ببخشد.

پدیده ۰ - سپاهان ۱

گل ها

پدیده:_

سپاهان:یاسین سلمانی(۴۱)

سپاهانی ها که به سختی به دنبال رسیدن به صدر جدول بودند در مشهد به مصاف تیم مهدی رحمتی رفتند و در پایان موفق شدند این حریف سرسخت را از پیش روی بردارند و به تعقیب پرسپولیس ادامه دهند.

استقلال ۱ - نفت مسجدسلیمان ۰

​​​گل ها

استقلال: سبحان خاقانی (۷)

نفت مسجد سلیمان:_

استقلالی ها پس از پیروزی در دربی پایتخت با روحیه ای خوب به مصاف تیم محمود فکری رفتند و موفق شدند تیم سرمربی سابق خود را شکست دهند. نفتی ها با این شکست همچنان در منطقه سقوط باقی ماندند.

پیکان ۱ - فولاد ۱

گل ها

پیکان:قاسمی(۲۶)

فولاد:پاتوسی(۷۵)

تیم جواد نکونام برای حفظ رده چهارم و رسیدن به سهمیه آسیایی به مصاف پیکانی رفت که در صورت پیروزی در این دیدار با فولاد هم امتیاز می شد و شانس کسب سهمیه آسیایی را بدست می آورد. اما در پایان دو تیم به تساوی رضایت دادند نتیجه ای که به سود هیچکدام نبود.

گل گهر ۱ - سایپا ۰

گل ها

گل گهر:منشا(۹۰ پنالتی)

سایپا:_

این دیدار برای دو تیم بسیار حائز اهمیت بود. سیرجانی ها برای کسب سهمیه آسیایی و سایپایی ها برای ماندن در لیگ برتر به هر سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند. در پایان این گل گهر بود که توانست در ثانیه های پایانی با گل منشا از روی نقطه پنالتی پیروز این بازی شود. سایپا با این شکست یه یک گام دیگر به سقوط نزدیک تر شد.

ذوب آهن ۱ - نساجی ۲

گل ها

ذوب آهن: فرشاد محمدی مهر (۲۶)

نساجی:کریم اسلامی (۶)، زامهران(۵۵)

این بازی جدال دو تیمی بود که برای نیفتادن در تلاش بودند. نساجی که وضعیت بهتری نسبت به ذوب آهن داشت با بردی که در این بازی به دست آورد خیال خود را از ماندن در لیگ راحت کرد و ذوب آهن را به سقوط نزدیک تر کرد.

آلومینیوم ۱ - تراکتور ۳

گل ها

آلومینیوم:_

تراکتور: بهزاد سلامی(۳۶)، مهدی تیکدری(۴۵)، عباس زاده (۹۰)

در این دیدار که هر دو تیم برای کسب سهمیه آسیایی تلاش می کردند این تراکتور بود که با شکست حریف خود و با توجه به توقف فولاد رده چهارم را از آن خود کرد و به کسی سهمیه آسیایی نزدیک تر شد.

صنعت نفت ۱ - مس رفسنجان ۱

گل ها

صنعت نفت:مطلق زاده (۸۸)

مس رفسنجان: فراز امامعلی (۵۴)

این دیدار بین دو تیم همسایه در جدول برگزار می شد دو تیمی که نه شانسی برای کسب سهمیه داشتند و نه خطر سقوط تهدیدشان می کرد. در کل این دیدار نسبت به هفت دیدار دیگر از حساسیت کمتری برخوردار بود و در پایان نیز دو تیم به تساوی رضایت دادند.

جدول کامل لیگ برتر را اینجا مشاهده نمایید.

مهمترین حواشی:

​​​​*ساعتی پیش از شروع بازی ماشین سازی و پرسپولیس ماشین سازان از کیت جدید خود رونمایی کردند.

* پیش از آغاز بازی، بازیکنان استقلال به سمت نیمکت حریف رفته و با محمود فکری به خوش و بش پرداختند.

*کودک سبزواری هوادار استقلال که فیلم آزار او توسط برخی در فضای مجازی پیچیده بود، در ورزشگاه حضور دارد و به کانون مشوقین برای طراحی طرح موزاییکی کمک کرد. 

*یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه بنیان دیزل حضور دارد.

* بازیکنان استقلال پیش از آغاز بازی، با پیراهنی که تصویر عارف غلامی بر روی آن است وارد زمین شدند.

*سعید اخباری سرمربی جدید سایپا و خوش نظر سرپرست همیشگی سایپا پیش از شروع بازی در عکس یادگاری با امیر قلعه نویی سرمربی تیم گل گهر حاضر شدند.

* سبحان خاقانی نهصدمین گل تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر را به ثمر رساند.

*یحیی گلمحمدی در دیدار امشب از زوج مغانلو و عبدی در خط حمله تیمش بهره برده که هر دو هم موفق به گلزنی شده اند.

*پس از گل دوم پرسپولیس توسط عبدی، حمید مطهری مربی قرمزها از بازیکنان تیمش خواست به بازی تهاجمی خود ادامه دهند.

*در دقیقه ۲۴ دیدار سپاهان و پدیده دانیال اسماعیلی فر برای ضربه سر به هوا بلند شد که هنگام فرود با سر به زمین برخورد کرد و برای لحظاتی بی هوش شد اما در نهایت با تلاش پزشکان به بازی برگشت.

*بازیکنان سپاهان اعتقاد داشتند دقیقه ۳۶ مدافع پدیده روی بازیکن این تیم داخل محوطه جریمه خطایی انجام داده، اما داور خطا را در یک قدمی محوطه ۱۸ قدم اعلام کرد.

*یاسین سلمانی با گل زیبایی که امشب توانست وارد دروازه پدیده خراسان کند، موفق شد چهارمین گل خود در لیگ امسال را با پیراهن سپاهان به ثمر برساند.

*علیرضا مرزبان روی یک ضدحمله پدیده در اواخر نیمه اول اعتقاد به آفساید داشت، اما داور به خاطر اعتراض به او تذکر داد.

*در دقیقه ۳۸ دیدار پرسپولیس و ماشین سازی منصور باقری بازیکن ماشین سازان با کارت زرد دومی که از داور دریافت کرد از زمین بازی اخراج شد تا تیمش ده نفره بازی را ادامه دهد.

*پس از گل دوم تراکتور، علیرضا منصوریان سرمربی تیم آلومینیوم که اعتقاد داشت در این صحنه باید داور بازی آفساید اعلام می کرد به شدت اعتراض خود را به او ابراز کرد. این اعتراض به حدی بود که علی صفایی برای دقایقی بازی را متوقف کرده و سرمربی آلومینیوم را دعوت به آرامش نمود.

*ماشین سازان پس از ده نفره شدن هیچ طرح و برنامه ای برای گلزنی ندارند.

*عدم اعلام خطا و ندادن کارت زرد به بازیکنان ذوب آهن موجب اعتراض شدید بازیکنان نساجی شده است.

*در دقیقه ۷۲ زامهران در محوطه جریمه ذوب‌آهن و پس از برخورد با ابراهیم‌زاده سرنگون شد که علیرضا فغانی دستور به ادامه بازی داد.

*در دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان، عباس بوعذار در دقیقه ۸۳ وارد زمین شد و در اولین لمس توپش تیر دروازه استقلال را به لرزه درآورد.

*کانون هواداران آلومینیوم اراک با نمایش یک قلب و شماره ۲۰ روی صندلی‌های ورزشگاه امام خمینی، نشان دادند که به یاد میثم مجیدی هستند و آرزوی سلامتی و بازگشت او به میادین را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =