چه کارهایی را باید هنگام فشار خون پایین انجام داد؟

فشار خون به عنوان شاخصی تعریف می‌شود که شواهدی از نیروی وارد شده توسط قلب برای پمپاژ خون از طریق رگ‌های خونی را فراهم می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز؛ به نقل از اسپوتنیک، مشکلات فشار خون اغلب در اواخر زندگی افراد، آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و معمولاً تمایل به افزایش دارد، اما برخی، بدون توجه به سن، دوره‌هایی از افت فشار خون را تجربه کنند.

فشار بالای مداوم می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی مانند بیماری قلبی یا حمله قلبی شود و فشار خون پایین نیز خطرات مختلفی را به همراه دارد.

دانشمندان و متخصصان بهداشت با اندازه گیری زمان ضربان قلب (سیستولیک) و در حالت استراحت (دیاستولیک) به «فشارخون طبیعی» می‌رسند.

فشار خون ایده آل ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه است (۱۲۰ سیستولیک و ۹۰ دیاستولیک) و متخصصان معمولاً در مورد فشار خون پایین اختلاف نظر دارند، اما آن‌ها موافق هستند که فشار خون پایین کمتر از سیستولیک ۹۰ میلی متر جیوه یا دیاستولیک ۶۰ میلی متر جیوه باشد.

افرادی که متوسط ​​فشار خون آن‌ها به طور مداوم به زیر این محدوده می‌رسد ممکن است دوره‌های منظمی از سرگیجه یا غش را داشته باشند.

همچنین ممکن است دچار احساس سرگیجه، تاری دید، حالت تهوع، خستگی یا عدم شوند. این علائم می‌تواند کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد و دلایل زیادی برای آن  از جمله مشکلات قلبی، کم آبی، از دست دادن خون، عفونت‌های شدید، آنافیلاکسی، کمبود مواد مغذی، مشکلات غدد درون ریز، بارداری وجود دارد.

برخی از داروها همچنین ممکن است با گذشت زمان فشار خون را کاهش دهند. اصلاح فشار خون پایین نسبتاً ساده است و ممکن است نیاز به برخی از تغییراتی در سبک زندگی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر علت کمبود آب بدن باشد، فرد باید آب بیشتری بنوشند و اگر این افراد کمبود مواد مغذی مانند کمبود سدیم داشته باشند، می‌توانند مقدار بیشتری از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

متخصصان بهداشت معمولاً به این افراد توصیه می‌کنند که نمک بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنند، زیرا کاهش سدیم باعث کاهش فشار خون در نوع خود می‌شود.

همچنین ممکن است که فرد باید غذای بیشتری بخورد، زیرا فشارخون، بدون خوردن به طور منظم و صحیح کاهش می‌یابد. هر کسی که علائم فشار خون پایین را پس از شروع مصرف داروی جدید تجربه می‌کند، باید درباره تغییر آن با پزشک خود در این باره صحبت کند.

سرویس بهداشت ملی بریتانیا (NHS) می‌گوید فشار خون ممکن است هنگامی تغییر کند که افراد خیلی سریع از حالت استراحت به سمت فعالیت خود بروند. احتیاط در هنگام ایستادن از حالت نشسته یا دراز کشیدن ممکن است به تسکین علائم فشار خون کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =