کشته و مجروح شدن 6 تروریست پ‌ک‌ک در سوریه

وزارت دفاع ترکیه از حمله موفق نیروهای خود به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری ایسکانیوز، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه از حمله نیروهای خود به مواضع تروریست‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در شمال سوریه خبر داد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که نیروهای این کشور در عملیات موسوم به «سپر فرات» به محل استقرار تروریست‌های پ‌ک‌ک در «زیوان»  و «تل رفعت»  در شمال سوریه حمله کردند.

این وزارتخانه در بیانیه خود افزود که یکی از تروریست‌های کشته شده در این عملیات از مسببان حمله پنجم اوت به یک دستگاه خودروی امدادی در منطقه بود که به کشته شدن دو غیر نظامی منجر شد.

گروهک پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

دولت‌های سوریه و عراق حضور نظامیان ترکیه در شمال این کشور را اقدامی اشغالگرانه و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی خود برشمرده اند.

وزارت دفاع ترکیه  چندی قبل مدعی کشته شدن ۲ نظامی و زخمی شدن ۲ نظامی دیگر  خوددر حمله به کاروان نظامی پ‌ک‌م در شمال سوریه شد. طبق ادعای وزارت دفاع ترکیه این حمله زمانی روی داد که کاروان نظامی مذکور به سمت پایگاه نظامی این کشور در منطقه «الباب» در حال حرکت بود و زخمی‌ها نیز به بیمارستان منتقل شدند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت که در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1106164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =