نگرانی ایران از افزایش خشونت‌ها در افغانستان

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان، خواستار توجه به حفظ جان بی‌گناهان و مردم غیرنظامی در بحبوحه شرایط جاری شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعیدخطیب‌زاده» صبح امروز جمعه با اعلام نگرانی جمهوری اسلامی ایران از تشدید خشونت‌ها در افغانستان و وضعیت مردم و بی‌جاشدگان، خواستار توجه به حفظ جان بی‌گناهان و مردم غیرنظامی در بحبوحه شرایط جاری شد.

وی با توجه به تسلط طالبان بر شهر هرات، توجه جدی آنها در تامین امنیت و سلامت کامل دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک را مورد تاکید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از ارتباط مستمر وزارت امور خارجه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و پیگیری وضعیت سلامت همکاران مستقر در آن نمایندگی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «سید رسول موسوی» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: خبرنگاران زیادی با من تماس می‌گیرند و درباره سلامتی دیپلمات‌هایمان در هرات سوال می‌کنند.

وی با بیان اینکه با پوزش از اینکه نمی‌توانم به سوالات یکایک آنها پاسخ دهم، اظهار داشت: دیپلمات‌های ما مانند دیپلمات‌های سه کشور دیگر که در هرات حضور دارند، در کمال سلامتی و امنیت بوده و نگرانی ندارند.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه پیش از این، در حساب کاربری خود در توییتر خود نوشته بود: اداره هرات در اختیار نیروهای امارت اسلامی درآمده است. سرکنسول، دیپلمات‌ها و کارکنان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران داخل ساختمان هستند.

موسوی با بیان اینکه مرتب با آنها در تماس هستم، اظهار داشت: نیروهای اداره‌کننده شهر متعهد به امنیت کامل سرکنسولگری، دیپلمات‌ها و کارکنان آن شده‌اند.

شهر هرات و تعدادی از ولایت‌های افغانستان عصر دیروز تحت تسلط نیروهای طالبان درآمدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1106714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =