تروریسم، در خدمت ابرقدرت‌های جهان است

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی گفت: تروریسم در دنیا درخدمت تامین منافع استکباری و استبدادی قدرت‌ها است، در نتیجه این کشورها تروریسم را در جهان گسترش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در تقویم هشتم شهریورماه، روز مبارزه با تروریسم  ثبت شده است. روزی که منافقان در سال 60 شمسی با انفجار دفتر نخست وزیری باعث شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر شدند. البته در حال حاضر تروریست نسبت به سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، تغییرات بسیاری کرده است. تروریست دیگر محدود به گروه‌های خاص مانند منافقان نیست، بلکه برخی دولت‌های غربی نیز حامیان اصلی ترور در جهان هستند.

در این راستا، مصطفی حضوری در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به سالروز مبارزه با تروریسم اظهار کرد: مبارزه با تروریسم نباید محدود به یک روز یا مناسب تقویمی باشد.

وی با بیان اینکه سبک‌های تروریسم و شیوه‌های ترور در سال‌های اخیر تغییر یافته است، گفت: در حال حاضر تروریسم هدفمند و هوشمندانه شده و فضای علمی و دانشمندانی که باعث پیشرفت ایران هستند، را هدف قرار داده است.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی دولت‌ها را هدایت کننده تروریست در جهان دانست و گفت: ابر قدرت‌های دنیا مانند آمریکا و رژیم غاصب صهیونیست از تروریسم حمایت می‌کنند. این حمایت‌ها باعث ایجاد و فعالیت گروه‌های تروریستی در برخی کشورها به ویژه کشورهای منطقه می‌شود.

ترورسیم، ابزاری قدرتمند برای تامین منافع اقتصادی غرب

وی ادامه داد: تروریسم در دنیا در خدمت تامین منافع استکباری و استبدادی قدرت‌ها است. تروریسم و گروه‌های ترویستی ابزار قدرتمندی برای دولت‌هایی بوده که می‌خواهند سایر کشورها را چپاول کنند.

حضوری درباره اهداف تروریسم دولتی عنوان کرد: مباحث اقتصادی و رونق بخشی به کارخانه‌های اسلحه سازی در دنیا، یکی از مهم‌ترین اهداف این نوع از تروریسم است. صاحبان این کارخانه‌ها با ترویج خشونت، ایجاد جنگ داخلی و حمایت از گروه‌های تروریستی اسلحه‌ های خود را به فروش می‌رسانند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه غرب و آمریکا قصد دارند تروریست و گروه‌های تندرو یا تروریستی را به اسلام نسبت دهند، گفت: قدرت‌های جهان برای تامین اهداف خود از طرق تروریسم،  در گروه‌های مذهبی و دینی به ویژه اسلام، سرمایه گذاری ویژه‌ای می‌ کنند.

ضعف ایران در استفاده از رسانه

وی با تاکید بر ایجاد پدیده اسلام هراسی، توسط قدرت‌های استکباری اظهار کرد: گروه تروریستی داعش نمونه بارز سرمایه گذاری آمریکا بود. داعش باهدف نشان دادن اسلام به عنوان دین خشن و افراطی تشکیل شد تا در منطقه یا جهان اسلام هراسی را ترویج دهد.

حضوری درباره وظایف جریان دانشجویی به ویژه بسیج برای جداسازی اسلام از گروه‌های تروریستی مطرح کرد: دانشجویان باید علل پیدایش گروه‌های تروریستی و حمایت قدرت‌های جهان از آنها، را برای افکار عمومی ایران و جهان تبیین کنند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورز، ایجاد ارتباط با گروه‌های دانشجویی جهان اسلام و سایر دانشگاه‌های جهان، می  تواند از اقدامات دانشجویان برای روشن‌گری افکار عمومی جهان باشد.

وی مطرح کرد: دانشجویان در این موضوع، کارکرد مناسبی نداشته‌اند و علت اصلی آن ارتباط برقرار نکردن با دانشجویان کشورهای مختلف است.

حضوری با انتقاد از اینکه ایران از ابزارهای تبلیغی و تبیینی خود در جهان به خوبی استفاده نکرده است، گفت: متاسفانه باید بپذیرم که ایران نتوانسته در حوزه رسانه‌ و ارتباطات جمعی موفقیت قابل توجهی داشته باشد.

کم‌کاری صنعت سینما درباره قربانیان ترور در ایران

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی در پاسخ به این پرسش که چرا غرب و آمریکا تلاش دارند، ایران را حامی تروریست نشان دهند؟ گفت: ایران بیش از 17 هزار شهید ترور دارد. در سال‌های اخیر نیز محسن فخری زاده و سردار قاسم سلیمانی که جزو فرمانده‌های ارشد نیروی نظامی کشور بودند، را در اثر ترور از دست داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ایران جزو قربانیان تروریسم جهانی است، گفت: ما بسیاری از نخبگان، مسئولان و چهره‌های مطرح خود در اثر حملاتی تروریستی از دست داده‌ایم.

حضوری درباره علل محکوم شدن ایران در حمایت از تروریست تشریح کرد: متاسفانه ایران نتوانسته از ظرفیت‌ها و مطالبات حقوقی در مجامع بین‌المللی به خوبی استفاده کرده، و عاملان ترور شخصیت‌های علمی خود را محکوم کند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: مثلا ایران نتوانسته پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای یا ترور نظامیان خود را در داده‌گاه‌های بین‌المللی پیگیری کند. این موضوع به ضعف دستگاه دیپلماسی کشور مرتبط است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی بیان کرد: صنعت سینما یا تئاتر در ایران به خوبی در خدمت دفاع از حقانیت ایران در مبارزه با تروریسم یا قربانی شدن ترور نبوده است.

حضوری افزود: کشورهای جهان اول درباره قربانیان خود در جنگ‌هایی مانند جنگ جهانی اول و دوم یا حوادث تروریستی مانند حوادث 11 سپتامبر در آمریکا، تعداد بی‌شماری فیلم فاخر تولید کردند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه ایران تا کنون درباره شهدای ترور خود تولید فرهنگی قابل توجهی نداشته است، گفت: به عنوان مثال صنعت سینمایی کشور درباره 17 هزار شهید ترور که بیشتر آنها توسط گروهک منافقین شهید شدند، کارنامه قابل دفاعی ندارد.

وی مطرح کرد: زمانیکه ایران نتوانسته قربانی بودن خود را به جهانیان ثابت کند، آمریکا و غرب با چرخش موضوع، ایران را حامی تروریست و گروه‌های ترویستی افراطی نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =