اطلاعات حوزه رفاهی و دانشجویی را به صورت روزانه بررسی می‌کنیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: با طراحی سامانه‌های اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت به صورت روزانه، اطلاعات حوزه رفاهی و دانشجویی را در اختیار داریم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نشست «کارشناسان اداره کل دانشجویی» با سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به منظور تبادل نظرات و بیان نکات و تجربیات در سالن شهید احمد رضا احدی برگزار شد.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت های حوزه دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حوزه بیمه دستیاران و وام دستیاری موفق شدیم این کار به سرانجام برسانیم. بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و وام دستیاری همه در قالب وام هستند و دستیار و دانشجو باید اقساط چند وام را پرداخت کند.

وی طراحی سامانه‌های اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت را امر مهمی دانست و گفت: در این حوزه یکی از مشکلات ما فقدان اطلاعات بود که امروز با طراحی این سامانه‌ها به صورت روزانه، اطلاعات حوزه رفاهی و دانشجویی را در اختیار داریم. این اطلاعات، شفاف‌سازی بسیار خوبی ایجاد کرده است تا مسائل را آن‌گونه که هستند، ببینیم.

معاون وزیر بهداشت اظهارکرد: البته آرزو داریم روزی دانشجویان ما کارتابل فرهنگی داشته باشند و همه چیز را شفاف دنبال کنند و این کارتابل در ادامه در اختیار اعضای هیأت علمی و کارکنان ما نیز قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به حوزه مشاوره و سلامت روان نیز اشاره کرد و افزود: حوزه سلامت روان در جامعه ما از حساسیت‌هایی برخوردار است از این رو لازم است بسته سلامت روان ارایه دهیم تا در کنار مراقبت از سلامت جسمی، بتوانیم از سلامت روحی افراد نیز مراقبت کنیم خصوصا در شرایط فعلی که دانشجویان بالینی تحت فشار و بسیار خسته هستند.

در ادامه رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اظهارکرد: اداره کل دانشجویی طی این مدت تلاش بسیار کرد تا آن گونه که شایسته دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی است در بخش‌های مختلف حوزه مسؤولیتی خود موفق عمل کند.

وی افزود: در این بین شیوع ویروس کرونا نیز پدیده جدیدی بود که محدودیت‌های فراوانی را با خود به همراه داشت، اما این اداره مصمم و پر تلاش به همت کارشناسان خود کار را پیش برد و به لطف خدا در بستر مجازی و به اشکال گوناگون برنامه‌های این حوزه به قوت خود برگزار شد.

در ادامه محمد کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به پایه ریزی‌های ورزشی در دوران کرونا گفت: اولین المپیاد بازی‌های فکری در این دوران یا موفقیت برگزار شد. همچنین «همایش ورزش‌های همگانی دانشجویان جدید الورود» را آغاز کرده‌ایم که بر این اساس چهار دوره کارگاه‌های آموزشی در هشت رشته ورزشی برگزار شد.

وی افزود: سنجش آمادگی جسمانی دانشجویان جدیدالورود» و اندازه‌گیری نارسایی‌هایی است که ممکن است وجود داشته باشد، همه ساله انجام خواهد شد.

کوشکی خاطرنشان کرد: با انجام این کار شناسنامه ورزشی همه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دانشکده‌های کوچک تا بزرگترین دانشگاه‌ها خواهیم داشت. در ادامه بسته‌های حمایتی ورزشی را به دانشجویان ارایه می‌دهیم تا در زمان همه‌گیری، ورزش‌های همگانی در سطوح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کمک کننده باشد.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت به برگزاری مسابقات بین المللی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه با سخت‌تر شدن شرایط کرونا نتوانستیم این مسابقات را برگزار کنیم که امیدواریم در آینده این اتفاق رخ دهد.

در ادامه کارشناسان اداره کل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به موضوعات مختلفی همچون «اهمیت حضور زنان در جایگاه‌های مدیریتی»، «پست استخدامی، نوع استخدام و مشکلات نیروهای قراردادی»، «ارایه ندادن هدایا و حق‌الزحمه برگزیدگان برخی رشته‌های ورزشی در زمان مقرر و بی‌انگیزه‌ شدن دانشجویان به این دلیل و...» اشاره کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1109222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =