الحشدالشعبی عملیات پاکسازی در مناطق مرزی با سوریه را آغاز کرد

عملیات الحشد الشعبی با هدف پاکسازی مناطق مرزی با سوریه از تروریست‌های داعش صبح امروز آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز،فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار واقع در غرب عراق، صبح امروز (جمعه) از آغاز عملیات پاکسازی مناطق مرزی سوریه با نام «ثأر الابطال» خبر داد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، چهار تیپ الحشد الشعبی به همراه نیروهای محلی از ساعات اولیه صبح عملیات خود را از گذرگاه «الولید» در منطقه «القائم» آغاز کردند. قرار است مناطق و نواحی که تحرکات تروریست‌های داعش در آن گزارش شده و نقاطی که تروریست‌ها به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌کنند، پاکسازی شود.

الحشد الشعبی نیز در اطلاعیه‌ای گفته است که این عملیات در پی تحرکات تروریست‌های داعش در منطقه و در راستای انتقام خون شهدای مرزبانی الحشد الشعبی که چندی پیش به دست داعش به شهادت رسیدند، آغاز شده است.

روز سه شنبه نیز«ناصر الغنام» فرماندهی عملیات استان «الانبار» عراق، از کنترل کامل ارتش بر صحرای الانبار همزمان با کاهش عملیات‌ تروریستی در این استان خبر داد.

نیروهای الحشد الشعبی همزمان در منطقه الطارمیه در شمال بغداد نیز مشغول عملیات پاکسازی هستند و روز چهارشنبه توانستند چهار انبار مملوء از سلاح داعش را که در زیر زمین کشف کردند.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش با آزادسازی موصل در ژوئن 2017، اما از آن زمان تروریست‌های داعش در مناطق بیابانی، کوهستانی و صعب‌العبور در قالب هسته‌های کوچک فعالیت داشته و هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان حمله می‌کنند.

منبع: فارس

کد خبر: 1110408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =