اقدامات آمریکا در حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی، نقض حاکمیت ملی عراق است

همزمان با رگبار حملات مقاومت اسلامی عراق به پایگاه های تروریستی ارتش آمریکا در عراق و سوریه، سخنگوی کتائب سیدالشهدا معتقد است که باید حملات آمریکا به پایگاه‌های مقاومت در این دو کشور به مثابه حمله به کل کشور عراق تلقی و این رژیم محاکمه شود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، الفرطوسی در بخش ابتدایی این ویدئو اظهار داشت، آمریکا از این حملات به مراکز حشدالشعبی، درصدد رساندن یک پیام مهم است و آن اینکه ممکن است حمله به نیروهای حشد الشعبی و مقاومت، در آینده با شدت و حدت بیشتری دنبال شود. بنابراین دولت عراق باید حساسیت موضوع را درک کند؛ زیرا آمریکا حاکمیت ملی را تهدید می‌کند. این برای نخستین بار نیست که آمریکا دست به اقدامات این چنین می زند و این روند به احتمال فراوان در آینده نیز تکرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سردار صفوی: مدعیان دروغین حقوق بشر مانند آمریکا در جنگ غزه رسوا شدند

سخنگوی کتائب سیدالشهدا در ادامه افزود: ارتش آمریکا پیش از این نیز به کرات به دیگر مراکز نظامی مستقر در عراق همچون وزارت دفاع و پلیس اتحادیه عراق نیز حمله کرده بود.

وی با اشاره به تلاش آمریکا به منظور اعمال فشار بر دولت ها و ملت های مسلمان و عرب به منظور توقف حمایت از مقاومت مردمی فلسطین گفت: این حملات هیچ خللی در عزم راسخ ملت عراق در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهونیستی علیه مردم غزه ایجاد نخواهد کرد.

الفرطوسی سپس ادامه داد: به نظر من آمریکا در تلاش برای برهم زدن معادلات در سطح منطقه و در داخل عراق است. ارتش آمریکا نتوانست محل پرتاب موشک ها و راکت های مقاومت و عاملین اصلی حملات به پایگاه‌های خود را پیدا کند. به همین جهت، پایگاه‌های دیگری را هدف قرار داد؛ حتی اگر بی‌ارتباط با حملات مقاومت به پایگاه‌های آنان باشد.

سخنگوی کتائب سیدالشهدا در فراز پایانی صحبت های خود گفت: ما اعتقاد داریم حملات آمریکا به پایگاه‌های مختلف حشد الشعبی را باید حمله به کل کشور عراق دانست و به معنای حمله به یک گروه خاص مقاومت نیست؛ بلکه تجاوز به همه ملت عراق است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1211705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =