شرایط تخصیص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران اعلام شد/ جزئیات ثبت‌نام نودانشجویان

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران شرایط تخصیص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران در ترم جدید را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، جزئیات تخصیص خوابگاه به دانشجویان، جشن فارغ‌التحصیلی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و غیره دانشگاه تهران در جلسه شورای نظارت بر عملکرد شورای صنفی این دانشگاه اعلام شد.

محمد مهدی اسدی دبیر شورای صنفی کل دانشجویان دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در تشریح جزئیات این جلسه به نحوه تخصیص خوابگاه به دانشجویان در نیمسال اول تحصیلی اشاره و اظهار کرد: ظرفیت خوابگاهی دانشگاه تهران به یک سوم کاهش پیدا کرده است. به گفته مسئولان، این دانشگاه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و افرادی که در حال نوشتن پروپوزال هستند، خوابگاه ارائه می‌دهند. دانشجویان کارشناسی که دارای واحدهای علمی هستند، با تایید آموزش دانشگاه تهران می‌توانند از خوابگاه برخوردار شوند.

شرایط تخصیص خوابگاه به دانشجویان دانشگاه تهران در ترم جدید

اسدی بیان کرد: اولویت تخصیص خوابگاه با دانشجویانی است که واکسینه شده‌اند. اولویت تخصیص خوابگاه به دانشجویانی است که از قبل درخواست خود را ثبت کرده باشند. دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران در صورت تایید مخابرات مبنی بر عدم آنتن‌دهی منزل دانشجو می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند. از طرفی دانشجویان در صورت بروز مشکلات خاص خانوادگی با تایید مرکز مشاوره دانشگاه تهران می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند.

وی ادامه داد: ترم جدید دانشجویان کارشناسی در سراسر دنشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار خواهد شد. با توجه به واکسیناسیون دانشجویان، تصور می‌کنیم ترم جدید تا آذرماه به صورت مجازی برگزار شود. برخی شایعات در زمینه حضوری بودن امتحانات مطرح می‌شود اما باید منتظر تصمیم‌گیری مسئولان در این زمینه ماند؛ زیرا باید مشخص شود چه تعدادی از دانشجویان دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران گفت: بسیاری از جوامع علمی از جمله دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل ارائه مقالات در خارج از کشور تمایل دارند واکسن آسترازنکا بزنند. از آنجایی که سهمیه این واکسن در کشور محدود است، پیگیری‌های لازم در زمینه واردات این واکسن توسط مسئولان صورت گرفته و باید وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

ضرورت رسیدگی ضرب‌العجلی به تخلفات برگزاری امتحانات

وی بیان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های کشور با مشکلاتی در زمینه خدمات آموزشی مواجه هستند که دانشگاه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. شورای صنفی دانشگاه تهران مشکلات دانشجویان در این زمینه را پیگیری می‌کند. برای رسیدگی به این مشکلات، زیرمجموعه‌های حوزه آموزش باید از پتانسیل بالایی برخوردار باشند و بتواند خدمات خوبی را به دانشجویان ارائه دهند.

اسدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل دانشجویان دانشگاه تهران درحوزه آموزش، عدم نظارت بر اساتید است؛ به طوری که اساتید متخلف هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهد. دانشگاه تهران بارها اعلام کرده برگزاری امتحانات در واتساپ و تلگرام ممنوع بوده و تخلف محسوب می‌شود. ما موارد تخلف را به دانشگاه تهران ارائه داده و دانشگاه قول پیگیری داد، اما این بررسی به اندازه‌ای طول کشید که نمره امتحانات دانشجویان ثبت شد و پیگیری مجدد آن سودی برای دانشجو نداشت. چنین مواردی باید به صورت ضرب‌العجلی توسط مسئولان پیگیری شود.

عدم ثبت نمره ارزشیابی اساتید در سامانه دانشجویی

وی در زمینه ارزشیابی اساتید دانشگاه تهران گفت: حسین حسینی معاون سابق دانشگاه آموزشی دانشگاه تهران قول داده بودند برای هر واحد درسی، ارزشیابی اساتید لحاظ شده و نمره ارشیابی در سامانه دانشجویی قابل مشاهده باشد. قرار بود این امر از ترم کنونی اجرایی شود ولی متاسفانه هنگام ثبت‎نام نمره ارزشیابی برای دانشجویان قابل مشاهده نبود. باید تا مدت حدف و اضافه منتظر ثبت شدن نمره ارزشیابی اساتید در سامانه دانشجویان بمانیم.

پیشنهاد شورای صنفی در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران با اشاره به دانشجویان در زمینه دانلود دیسک‌های ضبط شده اظهار کرد: استاد درسامانه ادوبی کانکت مباحث درسی را آموزش می‌دهد. در ابتدای شیوع ویروس کرونا، آپشنی برای دانلود در این سامانه برای دانشجویان در نظر گرفته شده بود که دانشجویان با استفاده از آن می‌توانستند فیلم آموزشی اساتید را با دور تند مشاهده کنند.

وی افزود: در حال حاضر تنها امکان مشاهده آنلاین این فیلم‌های آموزشی وجود دارد که دانشجویان را با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال امکان مشاهده این فیلم‌ها با تلفن همراه وجود ندارد، شورای صنفی دانشگاه تهران این موضوع را با مسئولان انفورماتیک دانشگاه در میان گذاشته اما متاسفانه این مسئله را قبول نمی‌کنند. طبیعتاً تمامی دانشجویان دانشگاه تهران به لپ‌تاپ و کامپیوتر دسترسی ندارند.

اسدی بیان کرد: در بسیاری از موارد صدا یا تصویر اساتید هنگام مشاهده فیلم‌ها قطع می‌شود و دانشجویان مجبورند فیلم را مجددا از ابتدا مشاهده کنند. امکان مرور فیلم‌های آموزشی تنها با دور ۲ ممکن است، در این صورت تصویر و صدای اساتید با یکدیگر هم‌خوانی ندارد. شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران این مشکل را با مسئولان آموزشی مطرح کرد، اما سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران این مشکل را با دلایلی مانند حق کپی رایت و عدم اجازه اساتید در زمینه خروج فیلم‌های آموزشی از دانشگاه توجیه کرد.

وی افزود: در این راستا باید برخی سرور و تجهیزات توسط دانشگاه خریداری شود، بحث‌های مطرح شده در جلسه دیروز جلسه شورای نظارت بر عملکرد شورای صنفی دانشگاه حاکی از آن بود نیروی انسانی لازم برای رسیدگی به این مشکل وجود ندارد. شورای صنفی دانشگاه تهران به مسئولان راه‌حلی کوتاه مدت پیشنهاد داد که آموزش دانشجویان از طریق اسکای‌روم پیگیری شود و برای حل مشکل مرور دانشجویان، یک دانشجو تحت عنوان کار دانشجویی وظیفه ضبط کلاس‌های درسی را بر عهده بگیرد.

دبیر شورای صنفی مرکزی دانشگاه تهران گفت: متاسفانه بودجه برای دانشجویان و حقوق کارکنان نیست، اما بودجه کافی برای همسان سازی حقوق هیئت علمی وجود دارد. این موضوع بر خلاف عدالت است، اساتید نسبت به دانشجویان در اولویت قرار دارند، به عنوان مثال واکسیناسیون اساتید نسبت به دانشجویان در اولویت بود.

تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه دانشجویان تا ۱۵ مهر

وی اضافه کرد: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران پگیری‌های لازم در زمینه تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویی را انجام داد. در این راستا مهلت دفاع پایان‌نامه تا شهریورماه تمدید شد، اما به دلیل مشکلات زیرساختی، این موضوع به تمامی واحدهای صنفی دانشگاه ابلاغ نشده است.

اسدی اظهار کرد: برخی از دانشجویان خواهان تمدید مهلت مجدد دفاع از پایان‌نامه شدند که با پیگیری شورای صنفی این مهلت تا ۱۵ مهر تمدید شد؛ اما به شرطی که دانشجو سرترم باشد و باید کمیسیون‌های موارد خاص در زمینه مهلت دفاع آن تصمیم‌گیری شود. طبیعتا بررسی‌های کمیسیون به طول خواهد انجامید. در جلسه شورای نظارت بر عملکرد شورای صنفی دانشگاه مقرر شد دفاع از پایان‌نامه‌ها برای برخی دانشجویان با شرایط خاص، بدون بررسی انجام شود. بعد از ۱۵ مهر دانشجویان به ازای هر روز دیرکرد در دفاع از پایان‌نامه جریمه پرداخت کنند.

رسیدگی به حذف سه شانزدهم غلظت در کلاس‌های مجازی

این دانشجوی دانشگاه تهران بیان کرد: شورای صنفی دانشگاه تهران در ابتدای شیوع ویروس کرونا خواهان تدوین شیوه‌نامه مجازی آموزش شد. اما متاسفانه اقدامی از سوی مسئولان در این راستا صورت نگرفت. ما در جلسه روز گذشته نسبت به یادآوری این موضوع به مسئولان اقدام کرده و خواهان رسیدگی به حذف سه شانزدهم غلظت در کلاس‌های مجازی شدند. بر این اساس اگر دانشجو از ۱۶ جلسه کلاس، ۳ جلسه غیبت داشته باشد، نمره ۰.۵ یا ۰.۲۵ برای وی لحاظ می‌شود، طبیعتا چنین مواردی بر معدل دانشجویان تاثیرگذار است. شورای صنفی دانشگاه تهران از مسئولان خواست نسبت به پیگیری این موارد اقدام کنند.

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان به صورت گروهی برگزار شود

وی با اشاره به برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان بیان کرد: جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان ورودی ۹۵ و ۹۶ دانشگاه تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است. معاون فرهنگی دانشگاه تهران محدودیت لباس و عدم واکسینه شدن دانشجویان را دلیل برگزاری این جشن عنوان کرد.

اسدی خاطرنشان کرد: شورای صنفی دانشگاه تهران به مسئولان پیشنهاد داد جشن فارغ‌التحصیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این دانشجویان برگزار شود. در درجه اول تعداد فارغ‌التحصیلان زیاد نیست و بسیاری از آنان در شهرستان حضور دارند یا به دلیل عدم اجازه خانواده در جشن حضور پیدا نمی‌کنند. جشن فارغ‌التحصیلی می‌تواند به صورت گروهی از طریق نوبت دهی به دانشجویان برگزار شود.

جزئیات ثبت‌نام نودانشجویان ۱۴۰۰ دانشگاه تهران

وی در زمینه ثبت‌نام نودانشجویان ۱۴۰۰ دانشگاه تهران اظهار کرد: ثبت نام این دانشجویان به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. همایش استقبال از این دانشجویان نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود. برخی مسائل در زمینه امور مرتبط با ثبت‌نام و خدماتی توسط تشکل‌های دانشجویی پیش می‌رود و شورای صنفی نیز در کنار آنان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1111809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =